יום חמישי, 19 במרץ 2015

אובדן כושר עבודה



מה חשוב לדעת על אובדן כושר עבודה?

ביטוח אובדן כושר עבודה נועד להבטיח תשלום חודשי במידה ומתמלאים תנאים מסוימים הנקובים בפוליסה. התשלום הוא כפי שהוסכם מראש מול חברת הביטוח או 75% משכר המבוטח. כל אזרחי ישראל מבוטחים בביטוח מן הסוג הזה מטעם המוסד לביטוח לאומי, אך יש גם חברות ביטוח פרטיות המציעות פוליסות אטרקטיביות. הדבר החשוב הוא להבין את מבנה הפוליסה ולהתייעץ עם אנשי מקצוע במקרה של התלבטות או דילמה. הביטוח יכול לתרום לשמירה על רמת חיים נאותה בכל מצב בו אדם מאבד את יכולתו להתפרנס ולעבוד בעקבות תאונה או מחלה.

אובדן כושר עבודה

יש שני מצבים עיקריים של אובדן כושר עבודה. אובדן כושר עבודה זמני מוגדר עד שלושה חודשים ולאחר מכן הנפגע חוזר לתפקוד תקין, בעוד אובדן כושר עבודה לצמיתות מתרחש כאשר הפגיעה היא בלתי הפיכה. הבדלים נוספים קיימים בין אדם שאינו יכול לעבוד בשום עבודה בעקבות הפגיעה, אדם שיכולת ההשתכרות שלו ירדה ואדם שאינו יכול להמשיך לעבוד בתחום עיסוק ספציפי. 

איך בוחרים פוליסת ביטוח?

בחירה בפוליסת ביטוח נכונה מבטיחה את עתידו של המבוטח ואת איכות החיים שלו לאחר פגיעה או תאונה. הבחירה בפוליסת ביטוח כפופה למספר פרמטרים. הפרמטר הראשון הוא סוג הכיסוי שרוצים להשיג. כדאי לקרוא היטב את תנאי הפוליסה ולהבין מתי ניתן לממש אותה. סעיפים מסוימים בפוליסות ביטוח פרטיות מאפשרים קבלת פיצוי רק שלושה חודשים לאחר הפגיעה, אך סעיפים אחרים מחייבים את חברת הביטוח להעניק את דמי הפיצוי באופן רטרואקטיבי.

הפרמטר השני הוא הפרמיה המשולמת בעבור ביטוח אובדן כושר עבודה. כאן גם נמדדת התחרות בין חברות הביטוח הפרטיות. הפרמיה צריכה לעלות בקנה אחד עם גובה השכר וסוג העבודה של המבוטח.