יום שלישי, 17 במרץ 2015

מיהו עורך דין ביטוח חיים?



עורך דין ביטוח חיים הוא איש מקצוע עם הכשרה משפטית ענפה. התמחות בדיני ביטוח חיים מאפשרת לעורך הדין לייצג את הלקוח מול חברות ביטוח או גופים מוסדיים. תפקידו של עורך דין ביטוח חיים הוא להבטיח את מתן ההטבה הכספית למבוטח או למוטבים שבחר במקרים של מוות, הגעת המבוטח לגיל שנקבע בפוליסה או הפיכת המבוטח לנכה ופגיעה ביכולתו לפרנס את עצמו.

קיימות מספר דרכים עבור בחירת עורך דין ביטוח חיים. הדרך הראשונה היא לקבל המלצות על עורכי דין העוסקים בתחום, לתאם פגישת היכרות לא מחייבת ולהשוות בין נותני שירותים בענף המשפט. הדרך השנייה היא להיעזר במידע המופיע באתר האינטרנט של משרד המשפטים או לאסוף מידע על עורכי דין בעזרת אתרי אינטרנט אחרים. חשוב להשקיע בתהליך הבחירה של עורך הדין ולהבין את חשיבותו להצלחת התביעה. בנוסף, ניתן לבקש חוות דעת משפטית של עורך דין בתביעות עצמאיות המוגשות כנגד חברת הביטוח.



הרקע המקצועי של עורך דין ביטוח חיים
הכשרה משפטית לא תמיד מספיקה לצורך מימוש ההטבות להן זכאי מבוטח על פי פוליסת ביטוח חיים. עורך הדין חייב לנהל את התביעה על בסיס ניסיון מעשי. עליו להכיר את דיני הבטיחות בישראל ולהשתמש בפסקי דין תקדימיים כדי לשרת את האינטרס של הלקוח. הרקע המקצועי של עורך הדין חשוב לא פחות משכר הטרחה שהוא גובה, מההמלצות שיש עליו או מהיחס האישי שהוא נותן ללקוח.

תביעות בנושא ביטוח חיים עשויות להימשך זמן רב. אלו תביעות על סך מאות אלפי ומיליוני שקלים ולכן הן דורשות סבלנות. את התביעות כדאי לנהל יחד עם עורך דין ביטוח חיים המחזיק גם בהכשרה משפטית וגם בניסיון מוכח.