יום חמישי, 19 במרץ 2015

עורך דין תאונות עבודה



החשיבות של עורך דין תאונות עבודה

עורך דין תאונות עבודה הוא גורם חשוב ומרכזי בהתנהלות מול המוסד לביטוח לאומי. למרות שההגדרה למושג תאונות עבודה מופיעה בצורה יחסית ברורה, רוב המבוטחים אינם יכולים לנהל את התביעה לבדם. עליהם להתייעץ עם עורך הדין מוקדם ככל האפשר על מנת למנוע טעויות ונזקים בלתי הפיכים. החשיבות של עורך הדין נמדדת לכל אורך התהליך והיא יכולה לבוא לידי ביטוי בקבלת פיצוי משמעותי. 

עורך דין תאונות עבודה

מבחינת המוסד לביטוח לאומי, פגיעה בעבודה מזכה בגמלאות נפגעי עבודה רק במידה והיא מתרחשת בנסיבות ספציפיות. פגיעה בעבודה יכולה להיות תאונת עבודה או מחלת מקצוע והמבוטחים בביטוח נפגעי עבודה הם בין היתר שכירים, עצמאיים, מי שנמצא בהכשרה מקצועית או שיקום מקצועי, מי שנבחן לפי חוק החניכות או חוק שירות התעסוקה, מי שמתאמן לפי חוק שירות עבודה בשעת חירום, מי ששכרו נקבע על פי חוק וכל אסיר, עציר או חוסה במעון שעובד מחוץ למסגרת השירותים הרגילים של מקום הימצאו.

התנהלות מול חברת הביטוח

חשיבות עורך דין תאונות עבודה לא באה לידי ביטוי רק בהתנהלות מול המוסד לביטוח לאומי. היות ומדובר על תאונות עבודה, ההתנהלות היא נגד חברת הביטוח של המזיק. יש עורכי דין הבקיאים בתביעות מן הסוג הזה, לעומת עורכי דין שאינם מחזיקים בניסיון הרצוי. התובע צריך להתייעץ רק עם עורך דין תאונות עבודה המחזיק בניסיון מעשי ורלוונטי. 

כדאי לקבל המלצות על עורך דין תאונות עבודה ולתאם פגישת היכרות אישית. הפגישה היא הזדמנות להתרשם מעורך הדין, לקבוע איתו מסגרת זמנים וגם לקבל הצעת מחיר על הטיפול בתביעה. פגישת היכרות היא צעד חיוני בכל העסקת עורך דין תאונות עבודה שיכול לשרת את האינטרסים של הלקוח.