יום שני, 2 במרץ 2015

טופס דיווח על מקורות הכנסה



טופס דיווח על מקורות הכנסה- כל המידע הנדרש

טופס דיווח על מקורות הכנסה הוא טופס אשר נשלח על ידי רשויות המיסים לאזרחים מהם רוצה הרשות לקבל מידע. רשות המיסים רוצה לקבל מידע על הכנסות של האזרחים, הכנסות מהארץ או מחו"ל ואם היא חושבת שאין לה את כל המידע אותו היא רוצה, היא מבקשת מהאזרח למלא את הטופס עבורה.



מחויבות מילוי הטופס

כל מי שמקבל לידו בקשה למילוי טופס דיווח על מקורות הכנסה מחויב דבר ראשון למלא את הטופס. לא ניתן להתעלם מהטופס כאילו לא היה ולקוות שאולי רשות המיסים תחליט שאין לה צורך במידע. מעבר לכך שיש למלא את הטופס יש למלא אותו במדויק. על האזרח להבין כי עבירות מס הן חמורות ביותר וכל מילוי לא נכון של טופס דיווח על מקורות הכנסה עלול להוביל לסנקציות מצד הרשויות ואף סנקציות פליליות הנהוגות בתחום המיסים.

התייעצות עם איש מקצוע

על אף שלרוב האזרחים אין מה לדאוג כשהם מקבלים טופס דיווח על מקורות הכנסה, רבים נלחצים מכך. על מנת שלא להילחץ מהבקשה של רשות המיסים ועל מנת למלא את הדיווח כראוי ובלי טעויות שעלולות להוביל לסנקציות, באפשרותו של כל אזרח להתייעץ עם בעל מקצוע כמו רואה חשבון שמומחה בתחום המס ולקבל ממנו עזרה במילוי הדו"ח.

אין מה להסתיר

המטרה של רשות המיסים כשהיא מבקשת מהאזרחים למלא טופס דיווח על מקורות הכנסה היא לקבל את כל המידע אודות מקורות ההכנסה של האזרח. אין להסתיר פרטים מרשות המיסים כיוון שהסתרה היא עבירה. אם קיבלת בקשה למילוי הטופס ואתה חושש למלא פרטים מסוימים, אל תמהר להסתיר אותם. אם יש לך חששות לגבי מילוי הפרטים עדיף שתתייעץ עם בעל מקצוע מומחה בתחום.