יום חמישי, 19 במרץ 2015

תאונות עבודה



קבלת דמי פגיעה לאחר תאונות עבודה

תאונות עבודה הן סוג של פגיעה בעבודה המזכה בגמלאות נפגעי עבודה. דמי פגיעה משולמים על ידי המוסד לביטוח לאומי למבוטח שנפגע בעבודה, כפיצוי על אובדן שכר או הכנסה. התנאי העיקרי לקבלת דמי פגיעה הוא שהמבוטח אינו מסוגל לעבוד – לא בעבודתו ולא בכל עבודה מתאימה אחרת כתוצאה מהפגיעה. בנוסף, קבלת דמי פגיעה כפופה מטבע הדברים להצגת אישור רפואי ולעיתים גם לאישור של ועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי. 

תאונות עבודה

על מנת לקבל דמי פגיעה לאחר תאונות עבודה יש לקבל מהמעסיק טופס הפניה לטיפול רפואי לעובד השכיר, מלא וחתום. עצמאי צריך למלא טופס הפניה לטיפול רפואי לעצמאי ואותו ניתן לקבל דרך הסניפים או באתר האינטרנט של המוסד. לאחר מכן העובד נדרש לפנות עם הטופס למחלקת תאונות עבודה בקופת החולים שבה הוא חבר, למסור את הטופס לרופא ולקבל מסמך שנקרא "תעודה רפואית ראשונית לנפגעי עבודה". השלב הבא הוא מילוי טופס תביעה ושליחה לסניף המוסד לביטוח לאומי הקרוב אל מקום המגורים.

טיפים בנוגע לקבלת דמי פגיעה

לא כל המבוטחים יודעים כיצד למלא אחר הוראות החוק על מנת לקבל דמי פגיעה בעקבות תאונות עבודה. הטיפ החשוב ביותר הוא לבדוק מראש את הזכאות ולהתייעץ עם נציגי המוסד לביטוח לאומי בכל מקרה של התלבטות. במידה והתביעה לדמי פגיעה נדחית, המוסד אחראי על בדיקת הזכאות לדמי תאונה וזאת על פי אותם מסמכים שכבר הוגשו. הטיפ כאן הוא לעקוב אחר הטיפול בתיק באמצעות פנייה לנציגי המוסד או אתר האינטרנט הרשמי.

חשוב לחתום על טופס תביעת תאונות עבודה לדמי פגיעה ולצרף אליו כמה שיותר מסמכים רפואיים. מסמכים אלו מעידים על היקף הפגיעה לאחר תאונות עבודה והם חיוניים.