יום שני, 30 במרץ 2015

פתיחת קלפי טארוט


תפוצת קלפי טארוט במאה ה-21
חוקרים והיסטוריונים מסכימים כיום כי מקורם של קלפי טארוט הוא באירופה של סוף ימי הביניים. יחד עם זאת, אף אחד לא הצליח לנבא את הפריצה המחודשת של הקלפים דווקא במאה ה-21.
על אף אינספור שינויים טכנולוגיים ומהפכים חברתיים, כלכליים ותרבותיים, הקלפים חוזרים למרכז הבמה ואפילו מנצלים את המשאבים הקיימים על מנת להגדיל את תפוצתם. את התשובה לשאלה למה זה קורה ניתן לחלק למספר היבטים.



האינטרנט והחיפוש אחר רוחניות
בהיבט הראשון, אין ספק לגבי הקשר בין האינטרנט לבין ההצלחה והתפוצה של קלפי טארוט. האינטרנט מאפשר לכל אחד לקרוא על משמעות הקלפים ולהיחשף להבדלים בין תתי המערכות. יש מגוון רחב של אתרי אינטרנט העוסקים בתחום ובהם מתקיימים דיונים, ויכוחים ופורומים. אתרי האינטרנט אינם מגבילים את הגולשים מבחינת גיל או מגדר והם מאפשרים את איסוף המידע בצורה אנונימית.
בהיבט השני, ניתן לקשור בין התפוצה הנרחבת של קלפי טארוט לבין המאה ה-21 גם בהיבט האישי. יותר ויותר אנשים מחפשים כיום אחר דרכים חדשות להשיג רמה גבוהה של רוחניות. הקלפים עוזרים לחזות את העתיד והם יכולים לתרום בתהליכי קבלת החלטות.

לא רק כלי לניבוי
מלבד האמור לעיל, תפוצת קלפי טארוט במאה ה-21 נשענת על רצון להסתכלות פנימה. אנשים המעוניינים להבין את מרכיבי האישיות של עצמם ולממש את הפוטנציאל זקוקים לעיתים לפרספקטיבה חיצונית. הפרספקטיבה הזו ניתנת באמצעות קלפי טארוט התורמים בתהליכי הגשמה עצמית והתפתחות אישית ורוחנית.
לסיכום, הקלפים מוכיחים שאף פעם אי אפשר לדעת מה יוליד יום. סביר להניח שהם ימשיכו לשמש אנשי מקצוע בתחום המיסטיקה גם בעתיד הקרוב, אך כדאי להמשיך ולעקוב אחר האופן בו הם מנוצלים לטובת צרכים שונים.