יום שלישי, 8 באוקטובר 2013

הלוואה לעסק



הלוואה לעסק מסוגים שונים
כל העסקים זקוקים להלוואה כל שהיא בשלב זה או אחר לקיומם מטבע הדברים. יש לציין את העובדה כי הלוואה לעסק ניתנת לא רק לעסקים קטנים וחדשים, אלא גם לעסקים גדולים וזאת כמובן לצורך מימון פיתוח והתרחבות או לצרכים אחרים שונים. עסקים קטנים מאופיינים בחוסר נסיון פיננסי, ועל כן לקיחת הלוואה עבורם יכולה להיות בחזקת - להיות או לחדול ממש. בכל מקרה של צורך במימון לעסק מוטב להתייעץ עם מומחים לדבר על מנת להפיק את המירב מנטילת ההלוואה בהתאם למצב העסקי שבו העסק נתון.

סוגים שונים של הלוואה לעסק
כיום יש אופציות שונות לקבלת מימון לעסק כל שהוא. בעלי עסקים הזקוקים למימון עסקי יכולים לבחור בין הסוגים השונים הללו בהתאם למצבם ומצב העסק שלכם, כולל אפשרויות החזרת ההלוואה שיש להם:
הלוואה לעסק בבנק – האמת היא כי נראה שהבנקים הם תמיד אופציה לקבלת הלוואות לעסקים, אבל יש לזכור כי הבנקים דורשים ערבויות ובטחונות משמעותיים ביותר, מכיוון שהם רואים בהלוואה זו רמת סיכון גבוהה מבחינתם. במידה ואתם מעוניינים בהלוואה מסוג זה יש לבחון את מסלול ההלוואה בו מדובר בעצם, את הריבית על ההלוואה ואת תנאי ההחזר שלה הלכה למעשה. יש להגיע לבנק מוכנים עם תוכנית עסקית מפורטת ועם  אפשרויות למתן בטחונות משמעותיים לקבלת ההלוואה שיאפשרו קבלת תנאים טובים יותר.
הלוואה חוץ בנקאית – דרך נוספת לקבלת הלוואה לעסק היא על ידי פנייה לגוף חוץ בנקאי כדוגמת חברות האשראי או מלווים פרטיים העובדים באישור משרד האוצר. מאז רפורמת בכר נפתח שוק ההלוואות לגופים חוץ בנקאיים ובראשם חברות האשראי המתחרות בבנקים בהלוואות למטרות שונות. הלוואות אלה ניתנות תחת פיקוח בנק ישראל והן כפופות לחוקי המדינה. אחד היתרונות של הלוואות מגופים אלה הוא שסכום ההלוואה אינו נחשב במסגרת האשראי שיש לעסק בבנק ובמקרים רבים זו יכולה להיות הצלה של ממש לעסק שכבר עומד בתיקרת האשראי שהוקצב לו בבנק.
בנוסף לשני מסלולים אלה ניתן להגיש בקשות לסיוע פיננסי מקרנות לעסקים הממומנות על ידי המדינה ותורמים פרטיים.