יום רביעי, 23 באוקטובר 2013

מערכות אזעקה



מדוע מומלץ להתקין מערכות אזעקה בבית שלכם?
האמת היא כי רוב האנשים אשר מתקינים בימינו מערכות אזעקה, הם לצערנו אנשים אשר כבר התנסו פעם אחת בניסיון של פריצה לבית שלהם, לאחר שהם איבדו רכוש יקר ערך מן הסתם. מדובר על תחושה קשה ביותר מבחינת הפגיעה בבטחון של כל אחד ואחת והן מבחינת עוגמת הנפש שמלווה את כל המצב הזה. 

אם אתם קוראים מאמר זה ועדיין לא חוויתם פריצה, למזלכם הרב, הרי שאתם מבצעים כעת מהלך חכם במיוחד ללא כל צל של ספק. התקנה מבעוד מועד של מערכות אזעקה איכותיות ביותר, תסייע לכם להרחיק מן הבית גנבים ושודדים פוטנציאליים, וכך אתם תוכלו גם לישון בשקט בבית שלכם, ותדעו גם שבמידה ואתם יוצאים מן הבית לחופשה - החפצים שלכם יישארו במקום. אז כיצד בעצם מערכות אזעקה פעולות, ואיך הן מגינות על היקר לכם מכל?

מערכות אזעקה
 
מזהים תנועה היכן שתרצו
הבסיס להפעלה של מערכות אזעקה יכול להיות מגוון מאד, ותלוי כמובן בבית שלכם, ובצרכים שיש לכם. כך למשל, רוב מערכות האזעקה כוללות גלאי תזוזה שמבוססים על גלי אינפרא אדום. כלומר, הם מזהים מתי יצור עם דם חם מתקרב לסביבה, ויש לו מאסה משמעותית. כך אגב, יודעות מערכות אזעקה לא לספק התראות שווא עקב חיית מחמד בבית ,שכן היא יכולה לזהות כאמור גם את האדם בבית לפי משקלו. מעבר לכך, אשר להתקין מערכות אזעקה שיש להן גלאים על אזורי מפתח בבית - הן יכולות לזהות שינויי נפח בבית, וכך לזהות מתי דלת נפתחת, חלון נפתח, ואפילו מתי יש שברי זכוכית בתוך הבית - ולספק כמובן את ההתראה המתאימה.

להיכן ההתראה נשלחת?
יש שני סוגי אזעקות והתראות, אשר מערכות אזעקה יכולות לשלוח. הסוג הראשון הוא האזעקה הרועשת והמוכרת. התפקיד שלה היא כמובן להבריח את הפורץ, ובמידה ואתם נמצאים בשטח - גם להעיר אתכם. הסוג השני הוא של התראה שקטה. כך, אתם תוכלו לקבל שיחה סלולרית מטעם המוקד שמפעיל את מערכת האזעקה, ולדעת כי אזעקה הופעלה בביתכם.