יום חמישי, 31 באוקטובר 2013

עדשות מגע



עדשות מגע קבועות או מתחלפות?
בבואכם לבחור עדשות מגע על מנת להיפטר מן השימוש במשקפיים, יש תמיד את ההתבלטות הקבועה - האם יש לבחור עדשות מגע קבועות, אשר עונדים אותן לאורך זמן, או שכדאי דווקא לבחור עדשות מגע מתחלפות - בין אם מדובר על תחלופה יומית, שבועית או חודשית? חשוב מאד לציין בהקשר לזה, כי גם עדשות מגע קבועות, הן כאלו שיש בסופו של דבר צורך להחליף, כדי למנוע הצטברות של זיהומים ולכלוכים כאלה ואחרים, אך כאן כבר מדובר על פי רוב על החלפה של פעם בשנה או שנתיים. רוב רופאי העיניים כיום, ממליצים לעשות שימוש בעדשות מגע מתחלפות בתדירות כזו או אחרת. למה בעצם זה בכך? על כך במאמר הבא שלפניכם.

  
מונעים בעיות ראיה וזיהומים כאלה ואחרים
מכיוון שכיום, יש נטייה רווחת לעשות שימוש בעדשות מגע רכות, אזי יש גם סיכוי מסוים להתפתחות של זיהומים והצטברות של חיידקים על עדשת המגע. בכדי להבטיח שהדבר לא יקרה - ממליצים כאמור רופאי העיניים על שימוש של עדשות מגע מתחלפות. באשר לתדירות ההחלפה, הדבר תלוי בין השאר במצב הראיה שלכם, באיכות של העדשות עצמן, וברגישות של הגוף שלכם לחדירה של חיידקים לתוכו. חשוב מאד לציין שמבחינת עלות, הדבר בכל מקרה נוח שכן המחיר של עדשות מגע יומיות למשל, הוא נמוך מאד ומדובר על שקלים בודדים לעדשה. יש כמובן גם עדשות מגע שבועיות או חודשיות, שיכולות להתאים לאנשים שיש להם עמידות גבוהה יותר, מה גם שהעדשות עצמן הן איכותיות יותר.

ומה עם הפתרון של עדשות קבועות?
יש גם מקרים אשר בהם ניתן לרכוש עדשות מגע קבועות, בין אם הן עדשות מגע רכות ובין אם הן קשות. מדובר כמובן על עדשות מגע ייחודיות ויקרות ביותר לכל הדעות, אשר לא נוטות לפתח בקלות חיידקים, וכך ניתן למנוע זיהומים רבים מן הסתם. עדשות מגע אלו מתאימות בעיקר לאנשים אשר יש להם בעיות ראיה מורכבות יחסית, כך שהם זקוקים לעדשות מגע בייצור מיוחד, ולכן הן גם קבועות.