יום רביעי, 9 במרץ 2016

מצגות עסקיות – טיפים להכנה מוצלחת



עומדים לפני משימת הכנת מצגת? אם כן, המאמר הזה מיועד עבורכם. רגע לפני שאתם מתחילים לכתוב את המצגת עצמה כדאי שתדעו איך מכינים מצגת, מה חשוב שיהיה בה וגם שתבינו מה המשמעות של העיצוב במצגת עבור מי שיראה אותה.

טיפ ראשון – הגדירו את מטרת המצגת
ישנם סוגים שונים של מצגות עסקיות ואתם צריכים להגדיר מה המטרה של המצגת שאתם יוצרים. ברגע שהמטרה תהיה לפניכם יהיה לכם קל יותר ליצור את המצגת ולממש את אותה מטרה.




טיפ שני – סדרו את הנתונים שצריכים להיות במצגת
לפני שאתם מתחילים לכתוב את מה שיהיה במצגת ולפני העיצוב שלה כדאי מאד שתסדרו את הנתונים שיהיו במצגת. בסידור הנתונים אתם יכולים להחליט אלו נתונים חשובים במיוחד למי שיראה את המצגת ועל אלו נתונים כדאי לוותר (כאשר המחשבה היא שאי אפשר להעמיס על מצגות עסקיות אם רוצים שמי שרואה אותן יהיה סבלני).

טיפ שלישי – עצבו את המצגת
עיצוב מצגות עסקיות הוא עניין מקצועי והוא חלק בלתי נפרד מהכנת המצגת. העיצוב של המצגת יקבע אם מי שרואה את המצגת ירגיש בנוח איתה או לא. העיצוב צריך לא להעמיס על המסר אלא לשמש אותו ולשים אותו בקדמת המצגת. עיצוב טוב הוא חלק בלתי נפרד מהעברת המסר הנדרש במצגת.

טיפ רביעי – התאמנו על המצגת
לאחר יצירת מצגות עסקיות כדאי מאד שתסתכלו על היצירה שלכם. אם אתם מתכננים להקריא מתוך המצגת שלכם כדאי שתעשו זאת בקול רם ואם אתם שולחים את המצגת במייל כדאי שתתרשמו עם עצמכם או גורם נוסף איך המצגת נראית לכם. סיום הכנת המצגת לא נגמר במילה האחרונה שנכנסת אליה אלא רק לאחר בחינה אישית שלה.