יום שבת, 30 בינואר 2016

משכנתא אופטימלית




משכנתא אופטימלית היא למעשה משכנתא אשר מורכבת ממסלולים, מריביות ומתקופות אשר מותאמות לצרכים ולמאפיינים המיוחדים שלכם כלוקחי משכנתא עבור רכישת דירה חדשה. כאשר אתם באים לבנות או לתכנן משכנתא אופטימלית, עליכם להתייחס למספר אלמנטים, כגון: גובה ההכנסות שלכם, הווה אומר: יכולת ההחזר החודשית שלכם, הגיל שלכם, מצבכם המשפחתי, ההוצאות השוטפות החודשיות שלכם, תזרים מזומנים צפוי שלכם, מועד הכניסה לדירה שאותה ברצונכם לרכוש וכדומה. לאחר ניתוח הצרכים והמאפיינים שלכם, ניתן לקבל את הפרופיל שלכם ובמקביל לקבוע את ההחזר החודשי שלכם, לטווח הקצר ולטווח הארוך. גובה ההחזר החודשי יאפשר לכם לעמוד בהחזרים לאורך השנים, מבלי לפגוע ברמת החיים האישית והכלכלית של חיי המשפחה שלכם.

מה טומנת בחובה משכנתא אופטימלית?

עכשיו נדרש לבנות תמהיל משכנתא אופטימלית או משכנתא מותאמת לצרכים שלכם , אשר מבוססת על כ- עשרים סוגי מסלולי משכנתאות , כאשר לכל מסלול חסרונות וגם יתרונות. משכנתא אופטימלית מתבססת על חלוקה נכונה בין מסלולי המשכנתאות השונים תוך כדי הקפדה על תקופה, בסיסי הצמדה וגורמי אי הוודאות במסלולים.

אנו מבחינים במסלולים השונים על פי שני אלמנטים עיקריים: הראשון הינו משכנתאות צמודות מדד ומשכנתאות שאינן צמודות מדד. השני, משכנתאות בריבית קבועה ומשכנתאות בריבית משתנה. משכנתאות בריבית קבועה מתאימה לאותם לווים אשר מעוניינים ביציבות בהחזר החודשי, לווים שלא יהיו ברשותם לבצע פירעונות מוקדמים או כאלה החוששים שהריבית עשויה לעלות. במסלול זה עלולים הלווים להיות חשופים לעמלת פירעון מוקדם בהנחה ויחליטו לפרוע את ההלוואה לפני מועד הסיום שלה. הריבית במסלול זה מושפעת מתקופת ההלוואה, כלומר – ריבית נמוכה לתקופות קצרות וגבוהה יותר לתקופות ארוכות. משכנתאות בריבית משתנה מתאימות ללווים אשר מבקשים יציבות לצד גמישות, הווה אומר, אפשרות לפרוע אחת לתקופה מסוימת את כל ההלוואה או חלק ממנה ומעוניינים להימנע מתשלום עמלת פירעון מוקדם.