יום שבת, 19 בספטמבר 2015

בחינת g.m.a.t ומה המשמעות שלה בחייכם?



בחינת g.m.a.t היא בחינה חשובה מאד עבור כל מי שרוצה לגשת ללימודי תואר שני במנהל עסקים. כדי להתקבל ללימודי התואר השני (בארץ או בעולם) יש להיות בעלי ציונים טובים ומעלה בתואר הראשון ועם ציונים גבוהים של בחינת g.m.a.t. הבחינה עצמה ייחודית מאד ואפשר לומר שאין שני לה כיוון שהיא משמשת רק את הניגשים לתואר השני במנהל עסקים (כלומר, אם אתם לא רוצים להגיש מועמדות לתואר שני בתחום אין לכם כל סיבה לגשת לבחינה). 




השוני של הבחינה מכל בחינה אחרת
החשיבות של ציוני בחינת g.m.a.t מובנת. ככל שהציון גבוה יותר כך עולים הסיכויים להתקבל לתואר השני במנהל עסקים (חשוב לדעת כי הבחינה טובה להגשת מועמדות גם במוסדות בארץ וגם במוסדות מעבר לים). כיוון שהבחינה כל כך חשובה כדאי מאד להבין את השוני שלה מכל בחינה אחרת שנעשית לקראת התואר הראשון או במהלכו. הבחינה עצמה מורכבת מארבעה חלקים כשחלק מהם מתבצעים בצורה אדפטיבית כשמשמעות הדבר הוא בחינה מול מחשב שבוחר את השאלה הבאה בהתאם לתשובה על השאלה הקודמת. לכל חלק בבחינה יש זמן קבוע מראש שאי אפשר לחרוג ממנו וכל חלק שונה מאד מכל בחינה אחרת אליה ניגשים המועמדים במהלך חייהם.

חשיבות ההכנה לבחינה
כדי להגיע לתואר השני יש לעבור מבחנים רבים כשאחד מהם הוא מבחן g.m.a.t שמתקיים מחוץ למסגרת התואר הראשון. כיוון שהציונים חשובים, יש להתכונן היטב לבחינה כשאפשרויות ההכנה הן:
·         קורס – רבים ניגשים אל קורס לפני שהם ניגשים לבחינה וזאת כדי להכיר אותה, את חלקיה ולקבל הנחיה כיצד לפתור את השאלות.
·         למידה עצמית – יש שבוחרים ללמוד לבד או בנוסף לקורס להתאמן בקבוצות עצמאיות כדי לחזק את היכולות שלהם.