יום שבת, 19 בספטמבר 2015

לימודי הפקה מוסיקלית – להגשים חלום



אוהבים מוסיקה? חולמים להשתלב בתעשייה? כדי לעשות זאת אתם צריכים יותר מאהבה בלבד. אהבה למוסיקה היא תנאי בסיסי שחייב להתקיים אצל כל מי שרוצה לעסוק בתחום, אבל ללא יכולות מקצועיות האהבה לא שווה הרבה. המוסיקה היא תחום מלא רגש, אך היא גם דורשת הרבה מאד משמעת ומקצוענות ולשם כך ישנם לימודי הפקה מוסיקלית שמיועדים לאוהבי מוסיקה שרוצים להתחיל לעבוד בתחום או להפוך את המוסיקה האישית שלהם לטובה יותר.

מדוע חשוב ללמוד
הטכנולוגיה שהתקדמה כל כך בעשורים האחרונים לא דילגה על תחום המוסיקה. כל אחד יכול לראות היום שלל תוכנות להפקת מוסיקה ויכול לראות שהאולפנים לא מסתפקים רק בהקלטות אלא עושים גם עיבודים לאחר מכן באמצעים ממוחשבים. במהלך לימודי הפקה מוסיקלית לומדים את התחום, לומדים כיצד נוצרת מוסיקה ולומדים מהם האמצעים העומדים לרשותם וכיצד להשתמש בהם לטובת היצירה.




לימודים למוסיקאים
אפשר לראות היום שללימודים מגיעים אוהבי מוסיקה שרוצים לפתח את עצמם בתחום וגם מוסיקאים שרוצים להצליח ליצור טוב יותר את המוסיקה שלהם. המוסיקאים אשר לומדים הפקה עושים זאת מכמה סיבות ובהן:
·         שיפור היכולות המוסיקליות – באמצעות לימודים מקצועיים אפשר לקבל עוד כלים שמתבטאים בסופו של דבר בשליטה טובה יותר ביצירה המוסיקלית.
·         הפחתת התלות באולפן – כיוון שהלימודים כוללים גם לימוד על תוכנות שונות כמו תוכנות עריכת מוסיקה, המוסיקאים שמגיעים ללימודים נהנים מעצמאות ומחופש ליצור בעצמם גם מחוץ לאולפן ההקלטות.

איפה כדאי ללמוד?
כדאי לגשת אל לימודי הפקה מוסיקלית במוסדות מנוסים בלבד אשר המורים שלהם עוסקים בתחום. מורים שיודעים רק את החומר התיאורטי לא יוכלו לסייע ללומדים לשפר כראוי את היכולות המוסיקליות שלהם כיוון שהם לא מכירים את הליך היצירה לעומקו.