יום שבת, 25 במאי 2013

חשבונית לשכיר



מה הוא השירות של חשבונית לשכיר?
הנושא של דיווח לרשויות המס עבור אנשים שבהגדרת העבודה שלהם אינם שכירים, אלא עוסקים גם בעבודות באופן עצמאי, הוא ללא כל ספק נושא מטריד, אשר מערב לא מעט בירוקרטיה בצידו, ועל פי רוב רחוק מלהיות מובן עבור אותם אנשים.

לצורך המחשה, בואו ניקח דוגמה אשר בה מצד אחד אתם רוצים לפתוח עסק חדש אשר יוביל אתכם לדרך עצמאית. מן הצד השני, אתם מודעים לכל היתרונות שיש לעובד שכיר - כמו לדוגמה זכויות מיוחדות בביטוח לאומי, מה גם שאינכם רוצים להתעסק עם הביורוקרטיה של פתיחת תיקים במס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי. לכן, השירות של חשבונית לשכיר יכול להיות מושלם עבורכם, ולספק לכם את היתרונות משני העולמות.

חשבונית לשכיר

לכת עם ולהרגיש בלי
למעשה, השירות של חשבונית לשכיר הוא מעין שירות שקוף עבורכם. החברה שמעניקה שירותים של חשבונית לשכיר משמשת באופן פורמלי בתור החברה שבה אתם "עובדים". אנו מציינים זאת במרכאות משום שאין לכם באמת מנהלים בפועל. אתם חופשיים לעסוק בכל תחום, לעבוד כמה שעות שאתם רוצים, ולפעול מול איזה לקוחות שתרצו - מדובר על הסדר פורמלי בלבד, אל מול רשויות המס וביטוח לאומי.

וזה חוקי?
אחת השאלות שעולות היא האם הסדר כזה של חשבונית לשכיר בכלל נחשב לחוקי. איך זה שאפשר לעבוד בצורה עצמאית, אבל לשמור על מעמד של שכיר? האמת היא שרשויות המס כבר הכירו מזמן בשיטה של חשבונית לשכיר, וזוהי שיטה חוקית לחלוטין שאין בה שום בעיה. מבחינת המדינה, אין זה משנה מה אופי העבודה ב"חברה" שבה אתם עובדים, וכל עוד יש מי שמוכן להעניק לכם את הזכויות שלכם כשכירים - מבחינת המדינה זה תקין.

וזה גם מאד נוח
בשורה התחתונה, השיטה של חשבונית לשכיר יכולה לחסוך לכם לא מעט זמן. דמיינו את כל השעות שאתם מקדישים להכנת ספרי חשבונות, התכוננות לקראת דו"ח המס השנתי, תשלום מע"מ, תורים בביטוח לאומי - כל זה נחסך מכם ברגע אחד, בזכות השירות היעיל שמשלב לכם את כל היתרונות.