יום שבת, 25 במאי 2013

עוסק פטור 2013


כיצד לפתוח תיק עוסק פטור 2013?
כניסה למעמד של עוסק פטור 2013 מאפשר לאנשים רבים להתחיל עסק חדש ולא להיכנס לכל המנהלות מול הרשויות כל עוד אין הם בטוחים בעתידו של העסק. מעמד של עוסק פטור מאפשר גם לשכירים לייצר הכנסה נוספת שאיננה קשורה למקום עבודתם העיקרי והקבוע. מורים יכולים להשתמש במעמד זה כדי לתת שיעורים פרטיים שהם הכנסה נוספת מזו שהם מקבלים ממשרד החינוך.

מהם יתרונותיו של עוסק פטור 2013?
עוסק פטור 2013 הוא אדם שפטור מגבייה ותשלום של מע"מ, אך אין הוא יכול לקזז את המע"מ מן ההוצאות שלו. פטור זה מקנה יתרון לעוסק הפטור שאינו גובה את המע"מ מלקוחותיו ובעצם מקנה להם הנחה של 17% מהמחיר. מן הצד השני, עוסק פטור שירצה לעבוד מול חברות יתקל בקשיים מכיוון שאלה מעוניינים לקבל חשבונית מס כדי שיוכלו לקזז את הוצאות המע"מ שלהם. יתרון נוסף הנובע מן הראשון מתאר עוסק פטור 2013 אינו מחוייב בהוצאת חשבוניות, אלא קבלות בלבד, ובנוסף הוא פטור מדיווח חודשי לרשויות המס. 

כיצד תהיו לעוסק פטור?
כדי להסדיר מעמד זה עליכם לגשת למשרדי מע"מ ולהצהיר שלא תעברו תקרת הכנסה של שבעים ושש אלף שקלים כפי שהם מוגדרים בחוק ולקבל פטור מדיווח חודשי למע"מ. לאחר מכן יש לגשת למשרדי מס הכנסה ולקבל פטור מתשלום מס הכנסה או שיעור מסויים לתשלום בכל חודש (שאותו מקזז המשלם) על פי סך כל הכנסותיו של האדם. לאחר מכן יש לגשת למשרדי הביטוח הלאומי ולהסדיר את התשלומים באמצעות פנקס תשלומים שנתי שיסופק לכם. 

עוסק פטור 2013 - למי זה לא אפשרי?
החוק אינו  מאפשר לכמה בעלי מקצוע להיות במעמד של עוסק פטור: רואי חשבון ועורכי דין, רופאים, וטרינרים, טכנאים מסוגים שונים, בעלי גני ילדים פרטיים וכיוצא באלה.