יום רביעי, 1 במאי 2013

דיקור סיני



הנקודות של דיקור סיני
בעידן הנוכחי אנשים מחפשים פתרונות שאינם קונבנציונאליים על מנת לרפא סוגים שונים של בעיות אשר מהן הם סובלים, ללא כל צורך בשימוש בחומרים לא טבעיים כמו תרופות וכיוצא באלה. אחת מן השיטות הללו היא לא אחרת מאשר דיקור סיני. על פי האמונה הסינית העתיקה אשר עליה מבוסס לא רק דיקור סיני, אלא גם לא מעט תורות ריפוי אחרות לא קונבנציונאליות, בגוף האדם קיימות 12 נקודות הקרויות מרדיאנים. מרדיאנים הם ערוצי אנרגיה שדרכם זורמת אנרגיית החיים הקרויה בשם צ'י. נקודות אלה עומדות בבסיס פיתוח השיטה לטיפול באמצעות דיקור סיני. נכון להיום מבוצע הטיפול ב-365 נקודות שונות הפזורות בגוף האדם.
מה משפיע על הצ'י ובאילו נקודות מתמקד דיקור סיני
צ'י מושפע מאורח חיים, מתזונה ומהסביבה, מרגשות וגם מהגיל ומהתורשה. מרידיאנים, או הנקודות בהן מתרכז טיפול דיקור סיני, אחראיים על תפקוד ריאות, מעי הגס, קיבה, טחול, לב, מעי דק, שלפוחית שתן, כליות, הכיס המרה וכן כבד. בזכות כך שלכל איבר חיוני בגוף האדם קיימת נקודה, זה מאפשר ליצור את האיזון בין כל האיברים היטב על ידי הצבת המחטים בנקודות שבהן הוא הופר. תפקוד הגוף והנפש של המטופל נבחן על פי אלמנטים שונים ולאחר האבחון, המטפל באמצעות דיקור סיני בוחר את נקודות הדיקור המומלצות.
רגשות והמצב הנפשי בהקשר של טיפולי דיקור סיני
הסינים מאמינים כי צ'י הוא כוח פסיכו פיזיולוגי, כלומר הוא משפיע על כלי הדם והמערכות הפיזיות בגוף האדם באמצעות רגשות ותחושות. על פי עקרון זה, למצבו הנפשי של האדם יש השפעה רבה על מצבו הפיזי. גם למחשבות של האדם מייחסים כוח עצום.
מצבים שונים של הצ'י וכיצד מאזנים אותו באמצעות דיקור סיני
הצ'י יכול להיות חלש ואז זרימתו תיתקע והוא יכול להיות גם נלהב ולהתפזר. הצ'י נחלש מכעס או מעצב ומתעצם כתוצאה של שמחה. על מנת ליצור את האיזון הדרוש להחלמה, הטיפול באמצעות דיקור סיני מתמקד בנקודות חולשה של הצ'י, על מנת לשקם אותו ולחדש את הזרימה שלו.