יום שבת, 18 במאי 2013

רופא שיניים לילדים



מה הוא רופא שיניים לילדים
כל רופא שיניים עם ניסיון בסיסי, זוכר את מטופליו הילדים ואת הטראומות שכל ילדה וילד חווים, ברמות ובעוצמות משתנות. רובנו מחזיקים בזכרונות לא פשוטים מהביקורים הראשונים שלנו במרפאות השיניים. חלקנו זוכרים מפגשים עם רופא שיניים לילדים באופן חיובי, חלקנו פחות. ייתכן שחלקנו מפחדים עד היום, כשאנו פוגשים רופא שיניים לילדים, או רופא שיניים כללי. כהורים לילדים, ננסה כאן לשנות מעט את התפיסה שנטמעה בנו לפני שנים רבות, ולהפוך את הביקור אצל רופא שיניים לילדים לחלק אינטגרלי וחיובי מחייהם של ילדינו.
סיטואציה אשר אינה פשוטה כלל וכלל
ישנה מידה מסויימת של פולשנות במצב בו רופא שיניים לילדים מטפל בפיו הקטן של ילד. מובן שניכרים על פני הילד הפחד וחוסר האונים, כאשר בפעמים הראשונות הוא חווה את התחושות הלא נעימות, את הכאבים ושומע את רעשם של המכשירים השונים לטיפול בשיניים. על כן עולים חששותיו של הצעיר.
כיצד על רופא שיניים לילדים לנהוג במטופלים שלו?
אחד העקרונות החשובים שעל פיו על רופא שיניים לילדים לנהוג, הוא - לגלות סבלנות מקסימלית, תוך הפגנת מודעות לפחדים של הקליינט הצעיר. אין ויכוח על כך שתחום רפואת השיניים התקדם בצעדי ענק בעשרות השנים האחרונות, ובמיוחד בעשור האחרון. התקדמותם של הטכנולוגיות החדשות ושל המדע, הביאו ליציאת פתרונות משוכללים ויישומים המאפשרים טיפולים יסודיים, תומכים ויעילים הרבה יותר מבעבר.
שיפור טכנולוגי חשוב ביותר
אפשר לומר בוודאות גמורה, כי טיפולי השיניים של היום הרבה פחות מכאיבים מאשר טיפולי השיניים ביצים עברו, ללא כל צל של ספק. רופא שיניים לילדים, אף נותן את הבחירה בין צבעים אפשריים של הסתימה - אם בצבע כסוף, או בצבע לבן. בנוסף לכל האמור לעיל, רופא שיניים לילדים, מלבד היותו מומחה, מעודכן ומקצועי - הרי שהוא חייב להחזיק באופי ובגישה מיוחדים ביותר, וזאת בכדי להתאים את עבודתו לאוכלוסיית היעד שלו, אשר נדרש לה אורך רוח רב, סבלנות, התחשבות גדולה והכלה של בעיות רגשיות כאלה ואחרות, אשר יכולות לצוץ במהלך הטיפול מן הסתם.