יום שבת, 24 בספטמבר 2016

האם יש תנאים מיוחדים עבור הלוואות לכל מטרה?



כשאנשים רוצים ליטול הלוואות לכל מטרה, הרי שכל העניין הוא שאין זה משנה בכלל מה הנימוק שבשמו הם רוצים לקחת את ההלוואה. הם יכולים כעת לקבל את ההלוואה בין אם היא מיועדת להשקעה בעסק חדש, מימון של הלימודים שלהם, או טיסה לחו"ל. כל זה כמובן נכון, אבל אז עולה השאלה - האם יש תנאים מיוחדים עבור הלוואות לכל מטרה? ומי יקבל ביתר שאת את ההלוואה הזו?

להכיר את כל התנאים שיש ושאין
קודם כל, זה תלוי מאיפה אתם לקוחים הלוואות לכל מטרה. יש למשל את הבנקים שכמעט כולם מוכנים לתת הלוואות שהן לכל מטרה. אולם, יש כאן שתי מגבלות. הראשונה היא שזה ניתן רק ללקוחות של הבנק. המגבלה השניה היא שזה לא לכל הלקוחות של הבנק - אלא רק מי שהבנק סומך עליו, שיש לו משכורות קבועות שהוא מכניס, וכיו"ב. רק האנשים הללו יכולים לקבל לרוב הלוואות לכל מטרה, והבנקים אף ינסו לשכנע אותם לעשות זאת. אם אתם עונים לפרופיל הזה - זה כמובן לטובתכם.



אם אתם פונים לגוף חוץ בנקאי כדי לקבל הלוואות לכל מטרה, כדאי לדעת כמובן שהם מבצעים בדיקה פחות מדוקדקת - רובם ישמחו לספק לכם את ההלוואה גם בלי בהכרח שתציגו להם משכורות קבועות - אבל אז לעתים כן צריך למשל להעמיד ערבים להלוואה (ואם מציגים משכורת - אין צורך בערבות או בביטחונות).

האם הריבית גבוהה יותר?
יש טענה שעולה לעתים שמי שרוצה לקבל הלוואות לכל מטרה, יצטרך לשלם ריבית גבוהה יותר. זה לא בהכרח נכון! גובה הריבית תלוי במידה רבה בגוף שאליו אתם תפנו. מאחר שהיום יש גם תחרות גבוהה בין הגופים - אתם יכולים לקבל הלוואות  שהן לכל מטרה בתנאים נוחים.