יום שלישי, 6 בספטמבר 2016

אשראי לעסקים - כלים לשימוש

אשראי לעסקים הוא חלק בלתי נפרד מהניהול השוטף. יזמים ועצמאיים זקוקים לאשראי ולמימון כבר כאשר הם מחליטים להקים עסק חדש, בעיקר על מנת לגשר בין פערי הזמנים בין ההוצאות המידיות להכנסות הצפויות. האשראי חיוני לכל סוגי העסקים והוא לא תלוי בגובה המחזור או התכנית האסטרטגית. בנוסף, פתרונות אשראי לעסקים ניתנים על ידי הבנקים, גופים חוץ בנקאיים, חברות אשראי, חברות ביטוח, קרנות, תאגידים, מוסדות ציבוריים ועוד. פתיחת עסק היא צעד משמעותי בדרך לעצמאות. התנאי החשוב ביותר להצלחת העסק הוא תכנון מקדים, שכולל התנהלות מול הרשויות השונות וגיוס לקוחות. מהבחינה הזו, המטרה של אשראי לעסקים היא לסייע בהנעה ראשונית של הפעילות. אפשר להשתמש באשראי כדי לפרסם את העסק החדש, לשווק אותו או לרכוש מלאי, מוצרים וחומרי גלם. אפשרות נוספת היא לנצל את פתרונות האשראי הזמינים כדי לעמוד בהתחייבויות מול ספקים, נותני שירותים ועובדים.

אשראי לעסקים קיימים

יש הבדל משמעותי בין פתרונות אשראי לעסקים חדשים, לבין אשראי או מימון לעסקים קיימים. רוב בעלי העסקים הקיימים כבר יודעים להגדיר את מחזור ההכנסות וההוצאות שלהם. הם יכולים לקבל תנאים מועדפים על הלוואות דרך הבנק במידה והחשבון שלהם נמצא במצב חיובי, או לחילופין לפנות לאפיקי אשראי אלטרנטיביים. מעבר לכך, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים מציעה קרן הלוואות בערבות מדינה. ההלוואות ניתנות לעסקים עם מחזור שנתי של עד 100 מיליון ש"ח ובמידה וחשבונו של העסק אינו מעוקל, מוגבל או נמצא בחובות.

לסיכום, יש הרבה כלים לניהול עסקים בעזרת אשראי לעסקים ומימון. כל מה שצריך לעשות הוא להשוות בין פתרונות האשראי ולהתייעץ עם אנשי מקצוע. כך ניתן לממן את הקמת העסק או לסייע בתפעול השוטף.

אשראי לעסקים