יום שבת, 24 בספטמבר 2016

נזקקים



בישראל יש אלפי משפחות החיות מתחת לקו העוני ונזקקות לסיוע
רוב האנשים לא מבחינים בכמות הרבה של משפחות נזקקות וקשישים נזקקים החיים בישראל. אם יוקר המחיה הוא בלתי נסבל עבור מעמד הביניים, רק תתארו לעצמכם כמה המצב קשה עבור אותם אנשים החיים מתחת לקו העוני ובקושי מצליחים לקנות מצרכי מזון בסיסיים. מאחר ומשרד הרווחה והביטוח הלאומי מספקים מענה מאוד מוגבל עבור אותם אנשים, יש בארץ הרבה מאוד עמותות ללא מטרות רווח אשר מגייסות כספים, מזון, רהיטים, ותרומות נוספות מסוגים שונים עבור אותם אנשים נזקקים.




כיצד ניתן לתרום לעמותות אלו?
·         כסף – רוב העמותות הגדולות לסיוע עבור נזקקים מבצעות מבצעי גיוס תרומות אחת לתקופה. במהלך המבצעים האלו הן אוספות תרומות או כנגד שובר או בתמורה לקבלת משהו סמלי כגון סיכה או מוצר סמלי אחר. הכסף שנאסף על ידי עמותות אלו מועבר למשפחות הנזקקות ככסף או כמזון, רהיטים, וכדומה.
·         מזון – לקראת חגי ישראל מוקמות עמדות איסוף מזון לנזקקים ברשתות הסופרמרקטים הגדולות. בעמדות אלו ניתן לתרום מוצרי מזון יבשים לטובת המשפחות הללו. כמו כן, ישנן עמותות סיוע המאפשרות תרומה של אוכל חם ומבושל לערב שבת ולחגים ומהוות גוף מקשר בין אנשים שמעוניינים לתרום מזון לאלו שזקוקים לו.
·         בגדים – בכל רחבי הארץ ניתן למצוא עמדות לאיסוף בגדים לתרומה. בגדים אלו ממוינים על ידי גופי רווחה וסיוע שונים ולאחר מכן נתרמים למשפחות נזקקות. כמו כן, ניתן לתרום בגדים באופן עצמאי לעמותות סיוע שונות. 

הנתינה היא מתנה
אנשים נזקקים צריכים כל דבר שרק תוכלו לתרום להם, אפילו אם זה פת לחם. מי שמקפיד לתרום ולתת ממה שיש לו לאנשים הזקוקים לזה, מקבל מתנה נפלאה שהיא מתנת הנתינה.