יום שני, 5 בספטמבר 2016

פוליקרבונט - מהו?

פוליקרבונט הוא שם משפחת פולימרים תרמו-פלסטיים סינתטיים. פוליקרבונט הוא סוג של פלסטיק אשר המונומרים (תת-יחידות כימיות) שלו קשורים זה לזה בקשרי קרבונט. ישנם סוגים שונים של פוליקרבונטים, אבל המשותף להם היא קשיחות ועמידות גבוהה, עמידות טובה בחום וחומרים חריפים, ויכולת העברת אור גבוהה. ניתן למצוא פוליקרבונט בשימוש במגוון רחב של תחומים החל מפתחי תאורה ועד למיגון חסין ירי לכוחות הביטחון.

היכן נוכל למצוא פוליקרבונט?

לחומר פוליקרבונט יכולות מכאניות טובות כמו גם נקיפות גבוהה (עמידות בפני שבירה) ויכולות שקיפות מצוינות. בתוך כך, לפוליקרבונט ישנם שימושים רבים ומגוונים במיוחד. הודות לשקיפות הגבוהה והעמידות הגבוהה בחום, ניתן למצוא פוליקרבונט בפתחי תאורה עיליים במבנים תעשייתיים וציבוריים. השימוש בפוליקרבונט לצרכים אלו עדיף מהשימוש בזכוכית עקב עמידותו הגבוהה וחסינותו הגבוהה מפני שבירה. כמו כן, ניתן למצוא לוחות פוליקרבונט בשימוש בשלטי רחוב ובשלטי פרסום, זאת משום עמידותו הגבוהה ושקיפותו, וכמו כן עמידותו בפני ונדליזם. מאחר ופוליקרבונט הוא בעל יכולת נקיפות גבוהה קשה מאוד לנפץ אותו ולהשחית את שלטי הפרסום והרחוב. כמו כן, לא ניתן לצייר על חומר זה ולכן הוא חסין מפני ונדליזם, אם כן, שימושו בשלטים מסוג זה הינו יעיל ביותר. שימוש נוסף של פוליקרבונט הינו למוצרים חסיני ירי כוחות הביטחון. ישנו סוג מחוסם של פוליקרבונט אשר עמיד בפגיעות קליעים ואש, ולכן נמצא בשימושים שונים בכוחות הביטחון. למשל: חלונות רכב חסיני ירי ומגנים חסיני ירי של המשטרה לשימוש בהפגנות והתפרעויות.

פוליקרבונט הינו חומר עמיד ואמין וניתן להשתמש בו למטרות רבות

ישנם שימושים רבים נוספים לסוגים השונים של פוליקרבונט. עמידותו בפני שבירה, חום וחומרים חריפים, כמו גם שקיפותו הגבוהה, מקנים לפוליקרבונט יעילות גבוהה במספר רב של תחומים ומאפשרים את שימושו לשלל צרכים שונים.

פוליקרבונט