יום רביעי, 31 באוגוסט 2016

עורך דין תאונות - התמחויות



בישראל קיימים עורכי דין רבים בעלי התמחויות שונות
העולם המשפטי בזמן המודרני כיום הוא עולם גדול מאוד ובהתאם גם סבוך מאוד. כמעט כל דברים בעולמנו מרושת בחוקים מתאימים, שנועדו להסדיר את הנושאים השונים בחיינו וכמובן למנוע מאיתנו או מהחברה להיפגע. בגלל שיש כל כך הרבה חוקים בנושאים שונים ומגוונים, לכל עורך דין התמחות בסוג חוקים מסויים. עורך הדין הזה, לאחר סיום לימודיו עובר התמחות בנושא בו הוא מעוניין לעסוק בתור עורך דין. כך הוא לומד לעומק את החוקים, הדינים והתקדימים המשפטיים הרלוונטי לנושא הזה. להלן דוגמאות לסוגי התמחויות של עורכי דין -

עורך דין תאונות
עורך דין תאונות, זהו גם נושא כללי שמכיל בתוכו התמחויות ספיציפיות יותר, אך בגדול מדובר בעורך דין העוסק בסוגים שונים של תאונות. החוקים במדינת ישראל מתייחסים לתאונות שונות בצורה שונה, כך שעורך דין תאונות יכול לעסוק בתאונות עבודה, תאונות גוף, תאונות דרכים ועוד. עורך דין תאונות יכול לייצג את הצד הנתבע, לרוב מדובר בצד שביצע את התאונה או שגרם לה, וכמובן גם את הצד התובע שלרוב נפגע בעצמו מהתאונה ודורש פיצויים. עורך דין תאונות ישתלב באירוע כמה שיותר מוקדם על מנת להכווין את האדם הנדרש לייצוג משפטי.



עורך דין חוזים
עורך דין חוזים הוא לא עורך דין קלאסי, כמו שאנו מכירים בדרך כלל מהסדרות והסרטים השונים. לא מדובר בעורך דין אשר עסוק בלשאת נאום חוצב להבות בבית המשפט, כי אם בעורך דין שתפקידו לנסח חוזים או לעבור עליהם ולתקן אותם. חוזים הוא תחום רחב במיוחד, ורלוונטי כמעט לכל אספקט של חיינו. ניסוח חוזה הוא לא דבר של מה בכך, הוא דורש חשיבה עמוקה, הסתכלות רחבה וכמובן ראייה מיוחדת של עורך דין.