יום שבת, 27 באוגוסט 2016

משכון נכס לטובת הלוואה



משכון נכס לטובת הלוואה

למה שאצטרך למשכן את נכסי?

במציאות של ימינו, כל התקדמות המצריכה מימון מסוים, כמו רכישת דירה או פתיחת עסק קטן, טומנת בחובה קשיים רבים. כיום, מטרות שונות כמו רכישת הדירה הראשונה של זוג צעיר, הופכות רחוקות יותר ויותר ככל שיוקר הדיור מתעצם. גם נושאים כלכליים שאינם קשורים בהכרח לדיור, אלא לתחומים אחרים כמו שכר דירה או שכר לימודים, הופכים קשים יותר למימון. במקרים קיצוניים, אפילו השילוב של מספר משכורות לא מספיק כדי להתמודד עם יוקר המחייה. ישנם מצבים בהם המשפחה או הסביבה הקרובה יכולים לתמוך כלכלית באותו אדם ולסייע לו להתקדם בחייו ובנתיב הקריירה שבחר. אך עבור רבים, סכום ההלוואה הרצויה גבוה מדי והם אינם יכולים להסתפק בסיוע כזה, וחייבים לפנות לבנק או מוסד אחר ולבצע משכון נכס לטובת הלוואה.




מהו משכון נכס לטובת הלוואה ואיך הוא מסייע לי?

הבעיה ברוב המקרים בהם ההלוואה לא מאושרת, היא שמבקש ההלוואה לא מסוגל להעמיד ביטחונות מספיקים התואמים את גובה ההלוואה. אם בנקים או גופים שונים, חוששים שלא תוכל לעמוד בהחזרי ההלוואה ובסופו של דבר, הם אלו שיחוו נזק כלכלי, הסיכוי לקבלת ההלוואה הוא אפסי. לכן, רבים בוחרים לשעבד נכסים שונים, דירות בעיקר, לקבלת הלוואה. שיעבוד הנכס משמעותו הבטחת הנכס של הצד הלווה למלווה, באם הצד הלווה לא יעמוד בתנאי ההלוואה כראוי. במילים אחרות, אם משכנת את דירתך על מנת לקבל הלוואה לפתיחת עסק למשל, ואינך מצליח לספק לגוף המלווה את התשלומים במועד שנקבע, גוף זה הופך לבעלים על דירתך ובכך בעצם מונע מעצמו פגיעה פיננסית. משכון הנכס אמנם נשמע מפחיד, אך הוא מגביר את סיכוייך לקבלת ההלוואה בצורה ניכרת.

למי עלי לפנות אם אני מעוניין בתהליך זה?

משכון נכס לטובת הלוואה יכול לסייע לך הן באישור ההלוואה והן בקבלת תנאים משופרים למסלול ההלוואה בו בחרת. עם זאת, כדי לוודא שאתה מבצע את ההחלטות הנכונות ביותר, מומלץ להתייעץ עם גורם מקצועי שיספק לך ליווי ומיומנויות אותן אתה לא מכיר.