יום חמישי, 25 באוגוסט 2016

עסקים משפחתיים



כיצד לנהל נכון עסקים משפחתיים
עסקים משפחתיים יכולים להיות מאד מוצלחים והדבר תלוי ברצון של בני המשפחה לנהל את העסק בצורה מקצועית ועניינית. הקמת עסק משפחתי יכולה להיות מאד מומלצת למשפחות שמאמינות שיוכלו לעבוד יחד ולהשאיר את רווחי העסק במשפחה. אבל הכשל העיקרי בניהול עסקים משפחתיים הוא הכשל הרגשי. כלומר, ערוב רגשות משפחתיים בשיקולי ניהול העסק עלול לגרום להתמוטטות העסק. כאשר מקימים עסק משפחתי יש להתייחס אליו כמו אל כל עסק אחר ולעגן את כל צורת ניהול העסק בהסכמים חתומים. למרות זאת, ובגלל הרגישות הגדולה היכולה להתעורר בהמשך הדרך מומלץ להיעזר בחברות המעניקות שירותי ליווי למשפחות בכל הקשור להקמת עסק וניהולו כדי למנוע את קריסת העסק בעתיד.


אל לנו להשלות את עצמנו ולחשוב ש "לנו זה לא יקרה". מפורר המשפחות הגדול ביותר הוא כסף ובמיוחד כאשר מדובר בירושות וכדומה, אבל גם בעסקים משפחתיים יש להיזהר מכך, וכדי למנוע זאת ניתן להיעזר בגורם חיצוני.

תוכנית לליווי עסקים משפחתיים
תוכנית לליווי עסקים משפחתיים נועדה לסייע ביישוב מחלוקות בעסק המשפחתי, בגיבוש כללי התנהגות נבונה ואחראית כלפי העסק המשפחתי ולסייע במציאת פתרונות ניהול נכונים שיתמכו בהמשך קיומו של העסק לעתיד.
במסגרת התוכנית לליווי עסקים משפחתיים שמים את הדגש על הדברים הבאים:
·         הגדת כללים וגבולות בעסק
·         שיפור התקשורת בין בני המשפחה בעסק
·         שימוש במודלים לניהול קונפליקטים בעסק
·         גיבוש ויישום של תוכנית להעברה בין דורית בצורה מסודרת בעסק
·         גיבוש תוכנית לפיתוח העסק תוך התחשבות בערכים משפחתיים ועסקיים כאחד
עסקים משפחתיים שיעזרו בתוכנית מאין זו יזכו לניהול נכון של העסק ולרווחה כלכלית מבלי שהמטען המשפחתי הרגשי יזיק לעסק ולהתנהלותו.