יום שבת, 10 בדצמבר 2016

תמ"א 38 בגבעתיים והסביבה



מי ששוקל להצטרף לפרויקטים של תמ"א 38 בגבעתיים בתור יזם או בעל דירה צריך להכיר את מאפייני הסביבה. גבעתיים שייכת מבחינה מוניציפאלית למחוז תל אביב, אך היא ממוקמת באזור הדרומי של מישור החוף. היתרון של גבעתיים בא לידי ביטוי בגבולות משותפים עם רמת גן ותל אביב ובכך שהיא מהווה יעד מגורים מבוקש עבור סטודנטים, צעירים, בעלי משפחות, בני זוג, מבוגרים בגיל הזהב ועוד. 

כמו כן, בגבעתיים יש ביקוש גבוה לדירות להשקעה. עד לפני מספר שנים נאלצו המשקיעים להתפשר על מבנים ישנים כדי להפוך את ההשקעה למשתלמת מבחינה כלכלית, אך לאחרונה רבים מהם מגלים את היתרונות של תמ"א 38. בעזרת תמ"א 38 בגבעתיים ניתן לחזק את המבנה ולשפץ אותו. תכניות המתאר הארציות לחיזוק מבנים קיימים מעלות את הערך של נכסים בגבעתיים בעשרות אחוזים והופכות אותם לאטרקטיביים עבור משקיעים.

למידע נוסף לחץ כאן - תמ"א 38 גבעתיים

האם יש הבדל בין תמ"א 38 בגבעתיים ובערים אחרות?
מחקרים של משרד הבינוי והשיכון מגלים שיש ביקוש גבוה יותר לפרויקטים מהסוג של תמ"א 38 בגבעתיים, בהשוואה לערים אחרות ברחבי הארץ. הסיבות לכך לא חד משמעיות והן קשורות למספר תהליכים שמתרחשים במקביל. בראש ובראשונה, עיריית גבעתיים עצמה מקלה על אישורים לביצוע תמ"א 38 וכך מעודדת יוזמות. מבחינת הדיירים זהו יתרון משמעותי שמאפשר להם לסיים את הפרויקט במהירות ועדיין ליהנות מהיתרונות שלו.

מעבר לכך, יזמים יכולים להרוויח יותר כסף מפרויקטים של תמ"א 38 בגבעתיים ובסביבה. הם עושים זאת באמצעות מכירת הדירות החדשות במחירים שמשקפים את הביקוש באזור גוש דן ומשיגים יתרון גם על פני קבלני דירות אחרים. כל אלו מניעים עוד יותר את הביקוש לתכניות תמ"א 38 בתוך גבעתיים ובערים שכנות.