יום שלישי, 13 בדצמבר 2016

ניהול מצבי חירום



גופים שונים עלולים להיתקל במצבי חירום אשר ישפיעו משמעותית על פעולתם
מצבי חירום שונים כגון תקיפת גורם זר, שריפה ולעיתים אף נפילת חשמל עלולים להשפיע בצורה משמעותית על גופים וגורמים שונים אשר צריכים לשנות את פעולתם במקרים אלו. ישנן כמה פעולות אשר חשוב להכיר שנועדו להבטיח ניהול מצבי חירום בצורה אשר תמנע נזק עד כמה שאפשר, והן רלוונטיות לכל מוסד.

אז מה חשוב לעשות בכדי להבטיח ניהול מצבי חירום בצורה הטובה ביותר?
·      
הגדרת מצבי חירום שונים:
ראשית, בכדי להגיע למצב של ניהול מצבי חירום, יש להגדיר קודם כל מהם מצבי החירום הרלוונטיים לגוף. בכל גוף נראה מצבי חירום שונים, היות ועל כל גוף משפיעים מצבים שונים בצורות אחרות, אולם כל מוסד צריך לקבוע לעצמו הגדרה של כל מצבי החירום האפשריים בכדי שניתן יהיה להיערך אליהם מראש.


·      
קביעת נהלים לפעולה בעת מצבי חירום:
קביעת נהלים מסוג זה חשובה לניהול מצבי חירום בצורה נכונה, היות והיא מבטיחה ביצוע פעולות אשר יצמצמו את הנזק הנגרם ממצב החירום עד כמה שאפשר, ולעיתים אף יאפשרו המשך פעילות סדירה ככל הניתן של המוסד או הגוף. נהלים אלו משתנים בין הגופים השונים ובין מצבי החירום השונים, והם נקבעים מבעוד מועד עם הגדרת מצבי החירום הרלוונטיים לחברה.
·      
תרגול הנהלים:
לא מספיק לקבוע נהלים לניהול מצבי חירום בלבד, ויש לתרגל אותם לעיתים תכופות למדי בכדי להבטיח פעילות נכונה של המעורבים בדבר בזמן חירום אמיתי. את התרגול יש לבצע דומה עד כמה שניתן למצב חירום אמיתי, כאשר כלל בעלי התפקידים בניהול מצבי חירום צריכים לתרגל את תפקידם כמה שיותר פעמים בכדי שיבצעו אותו בצורה הנדרשת במצב חירום אמיתי.