יום שישי, 18 בנובמבר 2016

כל מה שצריך לדעת על מילולי GMAT



לשם קבלה ללימודי תואר שני במנהל עסקים יש לעבור מבחן GMAT
מבחן הGMAT הינו מבחן באנגלית אשר מורכב מארבעה חלקים שנועדו בכדי להעריך את יכולותיו של הנבחן בתחומי ההסקה המילולית והמתמטית, וכן את יכולת ההתבטאות שלו. ארבעת החלקים בבחינה הינם כתיבה אנליטית, הסקה משולבת, חלק כמותי וחלק מילולי.  כאשר הנחת היסוד הינה שהנבחן רכש מיומנויות בתחומים אלה בזמן לימודיו בבית הספר היסודי, התיכון והאוניברסיטה, ולכן אינו זקוק להכנה מקדמת למבחן, אולם ניתן לראות כי הכנה אכן משפרת את הציון במבחן GMAT.

מבחן ה
GMAT הינו מבחן באנגלית, והוא נדרש על ידי רוב מוסדות הלימוד בארץ ובחו"ל לשם קבלה לימודי תואר שני במנהל עסקים. 




אז מה כדאי לדעת על החלק המילולי GMAT?
·         סוגי השאלות: בחלק מילולי GMAT 41 שאלות באנגלית בעלות חמש אפשרויות מענה, כאשר רק תשובה אחת מתוכן נכונה. השאלות מורכבות מארבעה נושאים עיקריים- תיקון משפטים, שאלות הבנת מבנים לוגיים, שאלות הבנת רעיונות מורכבים ושאלות על טקסט קריאה.

·         מבנה הפרק: הבחינה כולה והחלק המילולי GMAT בנויים כך שבמידה וענינו נכונה על שאלה ברמת קושי מסוימת, השאלה הבאה שתופיע תהיה ברמת קושי גבוהה יותר, ומנגד במידה וענינו תשובה שגויה תופיע לפנינו שאלה ברמת קושי נמוכה יותר. מבנה זה של הבחינה, אשר נעשית במחשב, מונע חזרה לשאלות עליהן כבר ענינו או מעבר לשאלות הבאות בפרק.  

·         חלוקת זמנים: לחלק המילולי GMAT מוקצבת 75 דקות, כאשר הזמן אינו מחולק על פי שאלות, אלא ניתן כולו לנבחן עם התחלת הפרק. לאור האמור, צריך הנבחן להקציב זמן בעצמו לכל שאלה בכדי להגיע לכמה שיותר שאלות מהפרק. 

·         ציון מילולי GMAT: דרך חישוב הציון בפרק מילולי GMAT אינה ידועה, אולם הציון נע בטווח של 6-51 נקודות.