יום חמישי, 15 במאי 2014

כסאות לפסנתר



כסאות לפסנתר מסוגים שונים
בחירת כסאות לפסנתר אינה תמיד קלה. כמו בכל תחום אחר גם כסאות לפסנתר מגיעים בדגמים ובצורות שונות, יש כסאות לפסנתר מקצועיים המיועדים בעיקר להופעות באולמות קונצרטים ויש כסאות המיועדים לתלמידי נגינה צעירים ויש כסאות מתקפלים וכדומה. כסאות לפסנתר יש לבחור לפי הצורך והתקציב שעומד לרשותכם. מחירי כסאות לפסנתר יכולים לנוע  בין כמה מאות שקלים בודדים ועד לאלפי שקלים. הדבר תלוי בסוג הכסא, יצרן הכסא, בריפוד הכסא וכדומה.

כסאות לפסנתר מסתובבים – כסאות אלה מוכרים לנו כאותם כסאות שמושב הכסא מונח על ציר מסתובב שניתן בעזרתו להעלות ולהוריד את הכסא על ידי סיבובו. מושב הכסא יכול להיות מעץ, אם או בלי ריפוד. לרוב עומדים כסאות אלה על שלוש רגליים שבינהם עובר הציר המחבר למושב. כסאות אלה נפוצים בקרב ילדים העושים את צעדי הנגינה הראשונים שלהם על כלי זה והם אינם יקרים במחיר.
כסאות לפסנתר מלבניים – אלה הם הכסאות הנפוצים ביותר בעולם לפסנתרים והם מגיעים באין ספור דגמים וצורות. המנגנון הבסיסי של כולם די זהה והוא מאפשר את הרמת המושב כולו על ידי שני ראשי בורג הממוקמים בשני צידי הכסא. סיבוב הבורג מפעיל מנגנון שמעלה או מוריד את הכסא לנוחות הנגן. כסאות אלה עשויים לרוב מעץ מלא, הם כבדים יחסית ומעניקים יציבות מירבית בזמן הנגינה. כסאות לפסנתר אלה משמשים את רוב הפסנתרנים והתלמידים, והיוקרתיים שבינהם משמשים באולמות הקונצרטים ושם הם מכונים גם ספסל פסנתר. ניתן למצוא גם ספסלי נגינה כאלה שמיועדים לשני נגנים המנגנים בארבע ידיים.
כסאות מתקפלים – כסאות לפסנתר אלה מיועדים בעיקר לנגנים מקצועיים המגיעים עם פסנתר חשמלי להופעות. כסאות אלה מאד נוחים לנשיאה והם מספיק יציבים לנגינה ממושכת.