יום שישי, 25 באפריל 2014

מקלחונים



על מה מקפידים בבחירת מקלחונים?
החלטתם לשדרג את חדר הרחצה שלכם? מזל טוב! אין לנו ספק שאתם עושים בחירה מעולה, והצעד הראשון לכך, הוא כמובן בבחירה של מקלחונים חדשים. המקלחונים מאפשרים לנו כיום לנצל את פינות המקלחת הישנות בחדר הרחצה - ולשדרג אותם באופן משמעותי. כמובן שאם החלטתם שאתם בוחרים מקלחונים, חשוב מאד שתדעו על מה יש לשים את הדגש, בכדי שתבחרו את הדגם שמתאים לכם.

הדברים הקריטיים ביותר
חשוב מאד לבחור מקלחונים אשר יאפשרו לכם סגירה ופתיחה נוחים במיוחד. שני המנגנונים המרכזיים הם דלתות על מסילות, ודלתות על ציר. הנטייה כיום היא לבחור יותר מקלחונים שנפתחים על ציר, שכן אלו צוברים פחות לכלוך (לעומת הלכלוך שמצטבר במסילות). עם זאת, מקלחון עם מסילה יכול להיות פתרון מעולה במקרים שבהם חלל הרחצה הוא קטן יחסית - ואין מקום לדלתות להיפתח כלפי פנימה או החוצה. במקרים הללו, יש רק לזכור שכדאי לנקות את המסילות פעם בשבועיים בכדי שלא תצטבר בהן אבנית.
בבחירה של מקלחונים, כדאי גם לשים לב לסוג הזכוכית. הזכוכית שתשמש לדלת והקיר של המקלחון, חייבת להיות איכותית מאד, וכן עבה יחסית - בעובי של 6 מ"מ לפחות ואפשר כמובן גם מעבר לכך. מבחינת עיצוב - האפשרויות הן עצומות, וכלאחד יכול לבחור לפי טעמו האישי.

  
ומה עם הגובה?
עוד פרמטר שכדאי לשים לב אליו בבחירת מקלחונים הוא הגובה שלהם. הגובה הסטנדרטי של המקלחונים הוא לרוב עד 185 ס"מ, והדבר נותן מענה לרוב האנשים. עם זאת, אפשר לבחור גם במקלחונים גבוהים יותר - אשר יכולים להתאים לאנשים בגובה של 1.90 מטר ומעלה, שמעוניינים כמובן ליהנות מחוויית רחיצה נהדרת. שימו לב כמובן שאם המקלחון צריך להגיע עד לתקרה - יש להתקין לכך מנגנון מתאים.