יום שישי, 25 באפריל 2014

קניית דירה



בדיקות משפטיות שעורכים לפני קניית דירה
אתם מתחילים לחפש דירה לרכישה, ומוצאים דירה אשר נראה שמתאימה לכם ממש כמו כפפה ליד. רגע לפני שאתם רצים לבנק ומודיעים שאתם רוצים לבצע קניית דירה ולקחת משכנתא, יש כמה דברים שצריך לזכור. זכרו כי לא פעם, הבעלות על הדירה שאתם רוצים לקנות עלולה להיות במצב מורכב יחסית. לכן, לפני שממהרים לרות ולבצע קניית דירה, הנה כמה בדיקות משפטיות שכדאי לערוך בעצמכם, או בעזרת עורך דין מקרקעין.

איזה בדיקות מבצעים?
הבדיקה הראשונה שאותה מבצעים לפני קניית דירה, היא הבדיקה על רישום בטאבו. מהו הטאבו? זהו מרשם המקרקעין של המדינה, שבו אפשר לראות את הפירוט על כל גושי המקרקעין שיש. לרוב, תוכלו לבצע את בדיקת הטאבו דרך הרשות המקומית שבה נמצאת הדירה. אם אתם רואים שמשום מה אין פרטים על הנכס בטאבו - הדבר צריך להדליק אצלכם נורה אדומה.



ברוב המקרים יש בהחלט פרטים על הדירה בטאבו, ואז יש לבדוק כמה דברים שונים בהמשך. כך למשל, אפשר שתגלו שאתם מבצעים קניית דירה דרך אדם שאין לו בכלל זכויות על הנכס!  אפשר שאתם תגלו למשל, שלקבלן שביצע את העבודה, כלל לא היו את היתרי הבניה הדרושים, ואפשר שתגלו שעל הנכס שאתם מבקשים לרכוש יש הוראת בית משפט של שיעבוד או עיקול. כמובן שבמקרים הללו, לא מבצעים קניית דירה, ובמקום זה פונים בהקדם האפשרי לעורך דין שיסייע לכם בהמשך התהליך.

מתי מבצעים את הבדיקה?
כאמור, יש לבצע את הבדיקות הללו עוד בטרם מבצעים קניית דירה, ועוד בטרם חותמים על חוזה זיכרון דברים. אפשר לומר שברגע שראיתם דירה שמוצאת חן בעיניכם ומתאימה לתקציב שלכם - אזי הולכים ומבצעים את הבדיקה בטאבו ורק אם היא יוצאת תקינה – ממשיכים בתהליך של קניית דירה.