יום שישי, 25 באפריל 2014

הגדלת מאגר הלקוחות עם מרכזיות לעסקים גדולים

המטרה של מרכזיות לעסקים גדולים היא לשמש בתור יחידת מיתוג אליה ניתן לקשר את הטלפונים. נהוג לבחון את היעילות של מרכזיות לעסקים גדולים רק ברמה הפנימית ובעבודה המתבצעת בתוך הארגון, אולם בפועל יש לה משמעות גם מול הלקוחות. הסיבה לכך קשורה קודם כל לרושם שמקבלים לקוחות המחייגים אל מרכזיות. במקום לשמוע צליל תפוס או מנגינה בנאלית, הלקוחות מקבלים הזדמנות להפנות את השיחה ישירות אל הנציג או המחלקה הרלוונטיים עבורם. מחקרים מראים כי שירות מן הסוג הזה עוזר בשימור לקוחות קיימים, כמו גם בגיוס של לקוחות חדשים.
 
יש סוגים שונים של מרכזיות וכל אחת מהן מציעה יתרונות וחסרונות אחרים. הדגש העיקרי של מרכזיות לעסקים גדולים צריך להיות על הצרכים של הלקוח. רצוי לאפיין את סוג קהל היעד, להבין מה מעניין אותו ולהקים מרכזיה העולה בקנה אחד עם העדפותיו. בנוסף, חשוב להתנהל מול מפעיל התקשורת הדואג להתקנה של מרכזיות לעסקים גדולים ולעיתים גם לאספקת הטלפונים וליחידות הקצה. סנכרון בין כל הגורמים הללו מונע תקלות בלתי רצויות.



זמינות מעל הכל
בעלי עסקים גדולים מודעים היטב לחשיבות של זמינות. בעידן בו התחרות הגלובאלית מתגברת מדי יום, עסקים גדולים צריכים לנצל כל ערך מוסף שהם מציעים ללקוח. במילים אחרות, עליהם לשפר את הזמינות ולא לתת ללקוח הזדמנות להתחרט. הגדלת מאגר הלקוחות אפשרית בין היתר באמצעות מרכזיות ושילובה עם אמצעי תקשורת שונים. 

רצוי לבחון את הנושא של מרכזיות לעסקים גדולים לעומק. יש להבין מה המשמעות של שימוש במרכזיה כזו, כיצד היא תורמת לעסק והאם היא מתאימה ללקוחות ולקהל היעד. כך ניתן להתקדם יחד עם העסק לעתיד תקשורת טוב יותר.