יום שני, 7 בפברואר 2011

אודישנים לילדים

מהם אודישנים לילדים?

בעבר היינו רגילים לראות ילד או מקסימום שניים על המרקע הישראלי. כיום התמונה השתנתה לחלוטין ואנו רואים שיותר ויותר ילדים משתתפים בסדרות ותוכניות ילדים וכובשים את המסך בגיל צעיר מאוד. מלבד התוכניות והסדרות אנו יכולים לראות כי ילדים רבם משתתפים בהצגות ילדים, בפסטיבל ובפסטיגל, בסרטי די וי די לילדים ועוד.

כמו המבוגרים גם הילדים צריכים לעבור אודישנים כדי להתקבל לסדרות ותוכניות אלו. אמנם לא מדובר באודישנים קשים כמו של מבוגרים אך אין ספק כי ילד אשר מעוניין בתפקיד צריך להשקיע מעצמו כדי להצליח להרשים את המלהקים.


איזה סוגים של אודישנים לילדים ישנם?

יש סוגים רבים של אודישנים לילדים. יש אודישנים לפרסומות, לסדרות, לתוכניות, להצגות ולסרטים. יש אודישנים שמתאימים לילדים בוגרים ולבני נוער ויש אודישנים מותאמים לילדים רכים. יש אודישנים בהם ההורים לוקחים חלק ויש אודישנים בהם שחקנים אמיתיים מהסדרה לוקחים חלק.

מדובר במעמד מעט לא נוח ולכן חשוב לציין כי אודישנים לילדים הם לא עניין של מה בכך. יש להתכונן לתפקיד ולהשתדל להיות טובים עד כמה שניתן, יש ילדים שהדבר לא מתאים להם והם מוצאים עצמם נשברים או מתקשים במיוחד.

יש לתת לילד את התחושה שלא מדובר בעבודה אלא על סוג של תחביב, בשום פנים ואופן אסור לתת לו לשקוע בכך יתר על המידה שכן הוא חייב לזכור שהוא עוד ילד ושלימודיו הם בראש סדר העדיפויות.

מה חשוב לדעת על אודישנים לילדים?

אודישנים לילדים הם חלק בלתי נפרד מחייהם של ילדים רבים. אנו מדברים על שגרה של ממש שכן לא פשוט להשיג תפקיד. פעמים מסוימות ילד עובר עשרות אודישנים ולא זוכה בתפקיד, פעמים אחרות ילד יבחן פעמיים וייחטף על ידי המלהקים. לקבל תפקיד טוב כשאתה ילד זה שילוב של כישרון, מזל ותזמון.

לא מומלץ להלחיץ את הילדים סביב האודישן, זכרו שהם עוד ילדים וגם אם הם רוצים להיות מפורסמים הם צריכים להבין שישנה דרך ארוכה שהם צריכים לעבור כדי להגיע לשם. רצוי לא לשלוח את הילד ליותר מידי אודישנים בתקופה אחת. הוא עלול לחשוב שמדובר במרכז חייו ולהזניח את לימודיו בבית הספר.

יש לזכור כי אודישנים לילדים לא כוללים רק את אותו היום בו הילד הולך לאודישן, הם כוללים התארגנות והתכוננות רבה, מה גם שאם לא עוברים את האודישן תמיד ישנה אכזבה שגם יכולה להשפיע על הילד לרעה וגם זו אינה רצויה בתדירות גבוהה מידי.