יום שבת, 25 בפברואר 2017

מעליות ביתיות



טיפים לבחירת מעליות ביתיות

בחירה נכונה של מעליות ביתיות מעלה את ערך הנכס ומשדרגת את איכות החיים. המעליות יכולות להתאים לכל סוגי המבנים הפרטיים ולוילות, קוטג'ים, דירות במגדלים ועוד. הדגש העיקרי הוא בהתאמת המעליות לכמות המפלסים ולאופי השימוש הצפוי. בנוסף, יש דגמים רבים של מעליות ביתיות וחברות שמתמחות בענף. ההבדל בין המעליות עשוי להיות משמעותי כי הוא משפיע על שביעות הרצון של הלקוח ועל המחיר.
ראשית, כדאי לבחור מעליות ביתיות לפי המאפיינים של קהל היעד. אם בוחרים מעלית ביתית לשימוש משפחתי ניתן להציב את העיצוב בראש סדר העדיפויות, בעוד בבחירת מעליות לבעלי מוגבלויות יש צורך בהתייחסות לנתונים כמו גודל והתאמה לכיסאות גלגלים. במילים אחרות, בחירת מעליות שמיועדות לאנשים שמתקשים להתנייד בכוחות עצמם שונה לחלוטין מאשר בחירת מעליות לבית פרטי של משפחה עם ילדים.
שנית, רצוי להשוות בין המחירים המקובלים בענף המעליות. אפשר להתייחס לפרמטרים כמו גודל המעלית, העיצוב, המידות והיצרן כדי לדעת איפה אפשר לחסוך בהוצאות. עם זאת, חיסכון בהוצאות על מעליות ביתיות לא אמור לבוא על חשבון האיכות. יש לוודא התקנה מקצועית של המעליות ולשאול על עמידה בתווי התקן הנדרשים.




אחזקה שוטפת לאחר התקנת מעליות ביתיות

טיפ לא פחות חשוב לגבי בחירת מעליות ביתיות הוא לבצע את ההתנהלות מול חברה שמסוגלת להציע גם שירותי אחזקה. מעליות ביתיות זקוקות לתחזוקה לא פחות מאשר מעליות ציבוריות. האחזקה כוללת בין היתר חיזוק ברגים ושימון צירים, בדיקה תקופתית של מערכות הבטיחות, התאמת נקודות העצירה של המעלית לצרכי הלקוחות, טיפול בתקלות מסביב לשעון ועוד.
אחזקה שוטפת קובעת את היעילות של המעלית לאורך זמן. היא אמורה למנוע בלאי ושחיקה ובחלק מהמקרים גם לחסוך בהוצאות מיותרות.