יום שלישי, 28 בפברואר 2017

מעליות



שירותי אחזקת מעליות

מעליות נשחקות עם הזמן ועלולות לסבול מבלאי. הדרך למנוע תקלות בלתי הפיכות היא לתאם שירותי אחזקה. השירות ניתן על ידי אנשי מקצוע ולפי הנחיות של משרד העבודה. הקפדה על הנחיות משרד העבודה מאפשרת לבצע את האחזקה באופן יעיל ומהיר. שירותי אחזקת מעליות משתלמים בטווח הקצר והארוך, כי הם מונעים עוגמת נפש ובעיקר חוסכים את ההוצאה על התקנת מעלית חדשה.
יש כמה דגשים שחשוב לשים לב אליהם במסגרת שירותי אחזקת מעליות. הדגש העיקרי הוא על שימון מערכות הצירים וטיפול טכני בכל מערכות המעלית. הטיפול אמור לכלול חיזוק של הברגים, בדיקת מצב הרכיבים השונים והחלפת רכיבים תקולים. במידת הצורך ניתן גם לבצע בדיקה של תקינות מערכות הבטיחות ולדאוג לתכנות מחדש של לוח הבקרה במקרים שבהם המעלית לא עוצרת במקומות הנכונים. 




בחירת שירותי אחזקה 

שירותי אחזקת מעליות ניתנים על ידי חברות בכל רחבי הארץ. אפשר לקבל המלצות על חברות שעוסקות בתחום, או לקבל מידע דרך לקוחות קודמים. רצוי גם לקרוא פרטים על שירותי אחזקת מעליות באתרי האינטרנט. כך ניתן לבחור שירותי אחזקה משתלמים, מקצועיים ואיכותיים.
שירותי האחזקה נדרשים להיות כפופים להנחיות משרד העבודה ולהתאים למקום שבו מותקנת המעלית. כך למשל קיימים הבדלים בין שירותי אחזקה של מעליות לבתים פרטיים ובנייני מגורים, לבין שירותי אחזקה של מעליות במוסדות ציבורים, בנייני משרדים וכן הלאה.
בחירה נכונה של שירותי אחזקה חוסכת זמן ומאמץ. היא מאפשרת למי שמשתמש במעלית להיות בטוח שהוא מקבל את השירות הטוב ביותר. בנוסף, אפשר לעקוב אחר הנחיות היצרן כדי לדעת כל כמה זמן לבצע תחזוקה שוטפת. התחזוקה השוטפת חשובה לא פחות מאשר הטיפול בתקלות כי היא מונעת אותן מראש.