יום שלישי, 14 בפברואר 2017

ועדת ערר תל השומר



באילו ערעורים מטפלת ועדת ערר תל השומר?
תפקידה של ועדת הערר של תל השומר הנו להוות גוף בקרה ופיקוח על החלטותיו של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים (מרב"ד). בסמכותו של מכון זה לקבל החלטות הנוגעות למידת הכשירות של אנשים בכביש, וכך להגביל או לשלול לחלוטין את יכולתם לקבל רישיון נהיגה. השיפוט של המכון מבוסס על אבחנות רפואיות – החל ממצבים פיזיים דוגמת אפילפסיה וכלה במצבים נפשיים-התנהגותיים דוגמת התמכרות לסמים או עבר של אשפוז פסיכיאטרי. במידה ואדם סבור כי החלטת המכון הרפואי בעניינו איננה הוגנת – הוא רשאי לערער על כך אל ועדת ערר תל השומר.  

אילו החלטות ועדת הערר יכולה לקבל בעניין פסילת רישיון הנהיגה?
הגשת ערעור אל ועדת ערר תל השומר איננה מבטיחה כי ערעור זה יתקבל. ועדת הערר נדרשת להפעיל שיקול דעת בתהליך הבקרה שהיא מבצעת, ויכולה לקבל אחת משלוש החלטות בעניינו של ערעור מסוים. ראשית, ייתכן כי הוועדה תחליט להותיר את ההחלטה על כנה – והערעור יידחה באופן מוחלט. שנית, אפשר שהוועדה תמצא לנכון לערוך שינוי מסוים באופי ההחלטה המקורית, ותסייג במעט את המגבלות שזו הטילה על הנהג. לבסוף, הפתרון האופטימי ביותר לו מקווים הרוב, הנו ביטול מוחלט של ההחלטה המקורית. 

לא משתהים בתהליך הגשת הערעור אל הוועדה
חשוב מאוד לדעת כי את הגשת הערעור אל ועדת ערר תל השומר ניתן לבצע אך ורק בתוך שלושים ימים מרגע שנמסרה לאדם ההודעה בדבר כשירותו הרפואית על ידי המרב"ד. במידה וחלפו יותר מ-30 ימים, לא יוכל אותו אדם לערער על ההחלטה שהתקבלה, ויהיה עליו למלא אחריה באופן מלא (להחלטה זו תוקף מחייב משפטית). לכן, מרגע שקיבלתם את הודעת המרב"ד בעניינכם, כדאי להתחיל לגשש ולחפש עורך דין מנוסה שיוכל לסייע לכם בהגשת הערעור. תהליך הערעור עצמו איננו ארוך, אך חשוב שלא לפספס את חלון הזמנים במהלכו ניתן לבצע אותו.