יום שבת, 4 בינואר 2014

פירוק חברות



הקמתה של חברה חדשה בישראל, בין אם היא עוסקת במתן שירותי מחשוב ובין אם היא עוסקת בכל תחום אחר, כוללת, בין היתר, את הרישום שלה ברשם החברות על פי חוק. את העובדה הזאת יודעים רוב בעלי העסקים, אך לא כולם מודעים לכך שכאשר רוצים לסגור חברה צריך לבצע הליך של פירוק חברות כדת וכדין ועל פי דרישת החוק גם במקרה הזה, בדיוק כמו בעת פתיחת החברה בשעתו. חשוב להבין את העובדה כי פירוק חברות זה לא עניין של החלטה אישית וזה לא עניין של רצון טוב, אלא של חוק של ממש, ועל כן אם גם אתם מפרקים היום חברה, אתם חייבים לעשות זאת בצורה חוקית מטבע הדברים.

האם מחליטים לבד על פירוק של החברה?
יש הרבה מקרים שונים כאלה ואחרים, אשר בהם מנהלי החברות מקבלים החלטה בשלב כזה או אחר על פירוק חברות, ולכל אחד מהם יש את הסיבה שלו מטבע הדברים. יש אנשים שפשוט הגיעו לגיל הפרישה והם אינם רוצים להמשיך ולנהל את החברה מטעמים מובנים כמובן, ויש אחרים אשר רוצים לפרק את החברה כדי לנסות את כוחם בדברים אחרים שמזמנים להם החיים בהמשך הדרך. 

 

האם בית המשפט מתערב בעניין זה?
במקרים אשר בהם לא מדובר על פירוק חברות מרצון מדובר למעשה על פירוק אשר נעשה כתוצאה מהחלטת בית המשפט. על פי רוב זה קורה במקרים של חדלות פירעון, אך יש גם סיבות אחרות אשר בגללן בית המשפט יכול לקבל החלטה שכזו.

איזה עוד סיבות יש לבית המשפט להכריז על פירוק חברה?
במקרים שבהם חברה הוקמה וכשנה אחרי הקמתה היא עוד לא החלה את הפעילות שלה, יכול בית המשפט להחליט על פירוק חברות. אין ספק שתמיד עדיף לקבל את ההחלטה על פירוק החברה לבד, אך כפי שכולנו יודעים, העולם לעיתים מתנהל בדרכים אחרות ולא על פי מה שהיינו רוצים. יש מקרים שבהם אחרי פירוק החברה בעלי החברה מפסידים את כל הערך שלה כיוון שהנושים לוקחים אותה אליהם.