יום שבת, 18 בינואר 2014

חרוזים תכשיטים



על השימושים השונים של חרוזים תכשיטים
כפי שכולם יודעים מאז שחר ההיסטוריה נהגו נשים להתקשט ולהתהדר באמצעות חרוזים תכשיטים. תכשיטים הם מתנה שכל אישה תמיד תשמח לקבל, ולא חשוב באיזה אירוע מדובר ומה היא חוגגת. אם החלטתם לרכוש תכשיטים לעצמכם או כמתנה, כדאי מאד לבדוק את האפשרות של חרוזים תכשיטים אשר ללא כל צל של ספק משדרגים רבות את המראה הכללי של התכשיטים. מה הם השימושים השונים שלהם? מהו תפקידם הפונקציונאלי וכיצד להתאים אותם לפרטי לבוש אופנתיים? להלן כל התשובות. 

תכשיט להשלמת המראה החיצוני
חרוזים תכשיטים הם פריט דקורטיבי שנשים נוהגות לענוד על גופן, בעיקר סביב הצוואר (שרשראות), על פרק כף היד (צמיד יד), על פרק כף הרגל (צמיד רגל), על האצבעות (טבעות) או על האוזניים (עגילים). תכשיטים יכולים להיות עשויים ממגוון רחב של חומרים, כמו: אבני חן, פנינים, מתכנות (זהב, כסף) ואפילו מצדפות ואלמוגים. הייעוד המרכזי של חרוזים תכשיטים הוא לקשט את הגוף, כדי להשלים את המראה החיצוני של האישה, כך שהיא תיראה מהודרת יותר, נוצצת וקורנת.
תכשיטים יכולים גם להיות משולבים בביגוד, והם הופכים את פריט הלבוש לבולט יותר, כך שהנוכחות של מי שלובשת אותו היא מופגנת ודומיננטית יותר. הכוהן הגדול למשל, נהג ללבוש בגדים שעוטרו באבני חושן. אבנים אלו, העניקו לכהן ססטוס ויוקרה, כיאה לאלו המאפיינים כוהן בניגוד ליתר "פשוטי העם".
חרוזים תכשיטים גם יכולים לשמש כדי ליצור אומנות או פריטי נוי, שניתן להשתמש בהם בעיצוב הבית כפריטים משלימים או כאביזרים נלווים שמוסיפים חן והדר לחלל. 

כיצד לבחור תכשיט הולם?
מרבית הנשים נוהגות להתאים את התכשיט לבגדים שהן לובשות. כך למשל, צמיד כבד וגס לא ישתלב היטב עם שמלת קיץ קלילה, ותכשיטים בצבעים יתכתבו טוב יותר עם שמלה שחורה, מאחר שהם יוסיפו צבע ועניין לחזות הכללית. כמובן, שמעבר להתכתבות של התכשיטים עם הבגדים, חרוזים תכשיטים צריכים להיבחר על פי טעמה האישי של האישה ובהתאם להעדפותיה, כך שהיא תוכל להרגיש שהתכשיט מביא לידי ביטוי, במידה מסויימת, את מי שהיא.