יום שבת, 4 בינואר 2014

עורך דין מקרקעין



רכישה של דירה, בשל היותה צעד כלכלי רב חשיבות ללא כל צל של ספק, חייבת להיעשות בצורה נבונה ומושכלת, תוך בדיקת כל פרט ופרט בדרך לחתימה על חוזה הרכישה, וכמובן שלשם כך זקוקים הרוכשים לשכור את שירותיו של עורך דין מקרקעין מיומן. אם כאשר קבלן מסוים רק החל את פרויקט הבנייה קניתם ממנו דירה וחתמתם איתו על חוזה, הרי שאתם בוודאי מצפים שהוא יעמוד בצד שלו בחוזה. יחד עם זאת, ולמרות הציפיות הגדולות לא תמיד זה קורה, כי כולנו יודעים שיש מקרים שבהם לפחות צד אחד מפר את החוזה ולא עומד בתנאים. אם שאלתם את עצמכם מה עושים במצבים כאלה, אז התשובה היא: מתחילים לחפש עו"ד מקרקעין. 

עדיף לקחת עורך דין עוד בתחילת הדרך
למען האמת, אם אתם רוצים להיות רגועים ובטוחים שתצליחו לנהל את עסקת הנדל"ן שלכם כמו שצריך, הרי שכדאי לכם לקחת עורך דין מקרקעין כבר בשלב שבו אתם חותמים על חוזה עם הקבלן. כך עורך הדין יוכל להכיר את המקרה שלכם כבר מההתחלה והוא יוכל לעזור לכם בצורה טובה יותר, אך במידה ולא עשיתם זאת, בכל שלב תוכלו לבחור עו"ד מקרקעין שיעזור לכם.




מה עושה עורך הדין?
במידה ולקחתם עורך דין מקרקעין רק אחרי שהתחילו הבעיות עם הקבלן, הרי שעורך הדין יעבור, לפני הכול, על החוזה שעליו חתמתם בזמנו. על פי החוזה הזה ועל פי מה שתספרו לעורך הדין הוא יוכל לבחור איך הוא רוצה לפעול, וכל התפקיד שלו הוא לדאוג לכך שהקבלן כן ימלא את מה שהבטיח או שלפחות ייתן פיצוי על כך שהוא לא עשה זאת.

האם תשלמו הרבה לעורך הדין?
עורכי דין תמיד דורשים שכר עבור העבודה שלהם, או לפחות ברוב הגדול של המקרים, אך אין זה אומר שאתם צריכים לשלם מחירים מוגזמים מידי. כל עו"ד מקרקעין ידרוש מכם מחיר אחר ואתם בהחלט יכולים להרגיש בנוח לעבור בין מספר עורכי דין ולברר כמה הם רוצים עבור השירות שלהם.