יום שבת, 24 באוגוסט 2013

זכיינות



אם אתם חושבים על פתיחתו של עסק חדש בתחום בתי הקפה, אז כדאי שתיקחו בחשבון גם את האפשרות של זכיינות. אדם שהוא זכיין למעשה יכול להתחיל את ניהולו של עסק שהוא מצד אחד חדש אך מצד שני הוא משתמש בשם ובזרומה של החברה הגדולה אשר מוכרת את הזכיינות. זכיינות אפשר לקנות גם לעסקים כמו בתי קפה, גם לעסקים כמו תחנות דלק וגם לעוד הרבה סוגים של עסקים אחרים, כך שזו אופציה טובה מאוד.

יתרונות הזכיינות הם גדולים
אדם שקונה זכיינות של בית קפה מפורסם במיוחד למעשה בוחר לפתוח עסק שהוא כבר מוכר לציבור, כך שהוא לא צריך להתמודד עם התחלתו של עסק חדש. אין הכוונה שלא יהיה עליו להשקיע בפרסום, כיוון שהוא כן יצטרך לעשות את זה, אך הוא יוכל לעשות זאת בדרך אחרת וגם להשתמש בשם העסק המקורי. בנוסף, יש לו תמיד אל מי לפנות ויש מי שיוכל לעזור לו מתוך הניסיון שלו, כך שגם מהבחינה הזאת זה נוח. 




האם כדאי לכם להיות זכיינים?
זכיינות, כפי שראינו לעיל, הם בעלי יתרונות רבים, אך יחד עם זאת, יש להם גם חסרונות מסוימים. אומנם זכיינות נותנים את שמו של העסק ולכן זה עוזר, אך מצד שני, אדם שהוא זכיין הוא גם אדם שכפוף לחוקים של הרשת כולה. בפועל זה מגביל את הצעדים שלו, כך שלא בטוח שזה יכול להתאים לכם באופן אישי וכדאי שתבדקו את העניין. 

מחיר הזכיינות
להפוך להיות זכיין של חברה או רשת גדולה זה אומר על פי רוב  ללא כל ספק להתחיל עסק עם סיכון נמוך של הפסדים או בעיות תפעול כספי, כיוון שמחירי הזכיינות אינם יקרים מאוד והם מאפשרים כניסה נוחלה מאד לעולם העסקים העצמאי באמצעות שיטה ייחודית זו לצורך העניין. יחד עם זאת, יש לשים לב שבכל רשת ובכל חברה המחירים יכולים להיות שונים, ויש לדעת לקיים משא ומתן חכם ומקצועי על מנת להגיע בסופו של דבר למחיר משתלם ביותר עבורכם.