יום רביעי, 28 באוגוסט 2013

עורך דין



האם עורך דין רק מייצג אתכם בבית המשפט?

על פי רוב ניתן לומר, כי יש דימוי של עורך דין אשר מייצג את הלקוח שלו בבית המשפט, בין אם מדובר על לקוח שהוא תובע או נתבע. עורך הדין הוא זה אשר בסופו של דבר מקיים את הדיאלוג עם השופט, חוקר את העדים מטעם הצד של הלקוח ומן הצד הנגדי, וכיו"ב. יחד עם זאת חשוב מאד לדעת ולהבין כי התפקיד של עורך דין, הוא הרבה מעבר לייצוג בבית המשפט. לבית המשפט מגיעים, רק כאשר כלו כל הקיצין, ויש הרבה מקרים שבהם עורך הדין יסייע לכם מחוץ לכותלי בית המשפט.


טיפול במסמכים מסוגים שונים

ראשית, עורך דין הוא אדם אשר יש לו את ההסמכה לבצע טיפול במסמכים שונים שיש להם אופי משפטי. כך למשל, עריכה של צו ירושה או הוצאתו לפועל - יכולה להתבצע בידי עורך דין מקצועי. גם טיפול במסמכים הדורשים אישור נוטריוני (כלומר - אישרו של עורך הדין כי האדם שהתייצב מולו הוא אכן האדם האמור) הם כאלו שידרשו מכם לפנות לעורך דין מקצועי - וזוהי רק דוגמה קטנה במיוחד.



טיפול בהליכי גישור

לעתים קרובות, שני הצדדים אשר נמצאים בסכסוך אזרחי אחד מול השני, רוצים בכל זאת להימנע מפניה לבית המשפט, שכן לשניהם יש סיכוי מסוים להפסיד. במצב כזה, אפשר ששני הצדדים יפנו אל עורך דין שמוסכם עליהם, ועורך הדין הוא זה שינסה לבצע ביניהם גישור ולמצוא פשרה. מקרים אחרים הם כאלו שבהם כל צד פונה לעורך הדין שלו - ושני עורכי הדין נפגשים אחד עם השני (בליווי הלקוחות כמובן) וביחד שני הצדדים מנסים להגיע לגישור.


פעולות מול גורמי ציבוריים

מקרים אחרים שבהם עורך דין יוכל לסייע לכם, הוא כאשר אתם זקוקים לייצוג מתאים מול רשויות שונות - ולא רק רשויות החוק. עורכי הדין יוכלו לטפל עבורכם במסמכים שונים ובאישורים שנדרשים מול הרשויות המקומיות. עורכי הדין פועלים רבות מול רגולטורים בתחומים מגוונים, וכן יכולים לייצג אתכם מול גורמים בינ"ל מסוגים שונים.