יום ראשון, 8 בינואר 2017

קורס GMAT בלימוד עצמי - התמודדות עם חלקי בחינת ה-gmat לאחר סיום הבחינה



מבחן ה-gmat חשוב לקבלה ללימודי תואר, אולם האם הוא מנבא הצלחה מעבר לכך?
על-פי מחקרים שנערכו לאחרונה נמצא כי מבחן gmat איננו מנבא הצלחה תעסוקתית בעתיד (זאת, ללא קשר אם נעשה קורס gmat בלימוד עצמי או קורס בכיתה גדולה). כמו כן, ציון נמוך בחלקים מסוימים במבחן אינו תנאי הכרחי לאי-קבלה למוסדות מסוימים, אשר שמים דגש עם על צדדים אחרים בפרופיל הכללי של התלמיד. ממוצע הציונים נפרס לטווח רחב, המתבסס על נתונים דמוגרפיים, ולכן על התלמיד לבדוק את יתרונות וחסרונות הבקשה לקבלה למוסד מסוים ביחס לשאר האוכלוסייה.


קיימים אמצעים להתמודד בצורה טובה יותר עם החלקים השונים בבחינה (אשר נלמדו במהלך התקופה של קורס gmat בלימוד עצמי) אשר עשויים להשפיע לחיוב על קבלה למוסדות מסוימים.
התמודדות עם החלק המילולי – ייתכן כי החלק המילולי בבחינה עצמה לא עבר בצורה חלקה. עם זאת, ישנם פתרונות לשיפור עצמי של חלק זה גם לאחר סיום הבחינה. הכנסת דוגמאות ואנקדוטות למשפטים, ועבודה על יכולת התבטאות גבוהה יותר, עשויים להשפיע בראיונות הקבלה ולהטות את כף המאזניים.
בנוסף, לאחר סיום קורס gmat בלימוד עצמי, ניתן להירשם לקורסים אחרים אשר מתמקדים באופן ספציפי בחלקים מילוליים ובדרכי התבטאות בין אנשים. כל אלה עשויים לאפשר קבלה למוסד הרצוי, על אף הציונים הנמוכים שהתקבלו בחלק זה בבחינה.
התמודדות עם החלק המתמטי – על מנת להבין את הבעיות בחלק המתמטי בבחינה, יש לבצע מחקר עצמי מקיף אודות החולשות בחלק זה. ניכר כי תרגול רב והתמקדות בפרטים מסוימים עשויים לשפר בצורה רבה יכולות אלה. קורס gmat בלימוד עצמי מאפשר תרגול רב בנושאים אלה, אך ניתן גם להיעזר בקורסים נוספים וכן במורים פרטיים שונים אשר ישפרו את יכולות הניתוח של התלמיד.