יום שבת, 28 בינואר 2017

טיולים מאורגנים לפיליפינים



התפתחות עולם הקולינריה

עולם הקולינריה התפתח רבות בשנים האחרונות, וניכר כי הפך לחלק בלתי נפרד מהתרבות האנושית. מזון הנו מצרך חיוני לתפקודו של האדם, עוד מימי קדם בהם האדם הקדמון צד חיות. במזונות קיימים הרכבים כימיים רבים, אשר האדם מחויב לצרוך לצורכי נשימה ופעילות בסיסית.




לאורך השנים התפתחו תרבויות שונות החלו לאמץ לחיקם מאכלים שונים, על-פי רוב מהחי והצומח בסביבתם. 

כך התפתח עולם קולינרי רב-תרבותי. מקום משמעותי שנעשה בו מחקר קולינרי גדול הנו הפיליפינים – בשנים האחרונות התפתחו טיולים מאורגנים לפיליפינים בדגש על החקר הקולינרי של האזור. עם התפתחות ההגירה, תרבויות קולינריות שונות החלו להתמזג, והנגישות של מאכלים רבים הייתה גדולה יותר. כך לדוגמה, לפני עידן האינטרנט המהיר, כאשר מידע היה נגיש לאנשים רק באמצעות מכתבים, החלו להימצא באירופה תפוחי אדמה ואטריות, אשר מקורם היה באמריקה ובאסיה. גילוי מקומות חדשים ותרבויות חדשות, כמו הפיליפינים, הוביל ליצירת מאכלים חדשים ומשונים. טיולים מאורגנים לפיליפינים מאפשרים גישה למאכלי התרבות של האזור.

מדוע עולם הקולינריה תופס חלק כה חשוב בתרבות האנושית?

אם פעם חיי החברה התרבותיים התמקדו יותר במפגש הפרונטלי, כיום בעקבות האינטרנט המהיר מגמה זו משנה פניה. אנשים רבים "נפגשים" למעשה דרך מכשירי אלקטרוניקה, ודבר זה גרם לעלייה בתירוצים שונים ליציאה מהבית. לכן, מסעדות רבות קמו והחלו למשוך אנשים לצאת מהבתים, ולקיים מפגשי חברה פרונטליים, כמו פעם. נראה כי באזורים שונים בפיליפינים, התפתחות המודרניזציה לא השפיעה על תחום המסעדנות, וניתן באמצעות טיולים מאורגנים לפיליפינים למצוא מקומות אשר מתנהלים בצורה דומה במשך מאות שנים.

ניכר כי מגמת הפיתוחים הקולינריים לא תעצור בזמן הקרוב. 

המטבח הפיליפיני החדשני משלב בתוכו את התחום החדשני בעולם הקולינריה - הבישול המולקולרי – אשר צובר תאוצה רבה ומבטיח פיתוחים מדהימים. בתחום הגסטרונומיה המולקולרית נעשה שימוש באמצעים טכניים לא פשוטים, ובחומרים כימיים שונים, על מנת ליצור מאכלים מיוחדים. דבר זה תורם להמשך הצבתו של עולם הקולינריה בסולם התרבות המקומית, ולמשיכת קהלים רבים בטיולים מאורגנים לפיליפינים. אין זה מפליא לצפות כי תחום זה ימשיך ויתפתח לממדים גדולים אף יותר, ויביא עמו חידושים רבים ומפתיעים.