יום שבת, 25 ביוני 2016

מבחן GRE



GRE הוא כלי נפוץ לסינון מועמדים באקדמיה
מבחן ה-GRE הוא עניין שהתחיל בארצות הברית, במטרה לסנן מועמדים ללימודים אקדמאים מתקדמים, והוא הכלי המרכזי לסינון מועמדים שרוצים ללמוד לתואר שני ולדוקטורט בארצות הברית. המבחן מתחלק לשני סוגים, האחד הוא מבחן GRE כללי והשני הוא GRE ביוכימיה. המבחן הכללי מיועד לסנן מועמדים בכל התחומים מלבד משפטים ורפואה, והוא כולל חלק של חיבור, שאלות רב ברירה כמותיות ושאלות רב ברירה מילוליות. המבחן בביוכימיה מיועד עבור מועמדים ללימודי רפואה בתכנית הארבע שנתית לבעלי תואר ראשון. מבחן זה בוחן ידע בתחומי הרפואה והביוכימיה, ומכיל 180 שאלות רב ברירה בתחומים אלה. חשוב לדעת ששני המבחנים נערכים באנגלית.



חשוב לדעת את מבנה ה-GRE כדי להתכונן אליו כראוי
ביצוע מבחן GRE בהצלחה אינו משימה פשוטה, אך היא ברת ביצוע. לפני שניגשים למשימה, חשוב לדעת את מבנה המבחן. המבחן הכללי בנוי מפרק של חיבור, המורכב משני חלקים. ראשית למועמד מוקצבות 45 דקות לכתיבת חיבור על אחד משני נושאים מהם ניתן לבחור. שנית, מוקצבות 30 דקות לכתיבת טיעון על סמך נושא שמוצג במבחן. לאחר מכן יש פרק המכיל שאלות אמריקאיות בנושאים מתמטיים, אותו יש לפתור ב30 דקות, ולבסוף פרק מילולי עם שאלות אמריקאיות בנושא היגיון והבנת הנקרא, לו מוקצבות 45 דקות. מבחן GRE ביוכימיה בנוי אחרת לגמרי,  בו יש 180 שאלות עליהן צריך לענות ב-3 שעות, והן מחולקות באופן שווה בין הנושאים: ביוכימיה, ביולוגיה מולקולרית וביולוגיה של התא.

מומלץ לתכנן את תהליך ההכנה בקפידה
הכנה למבחן GRE אורכת מספר חודשים וחשוב להתכונן אליו כראוי. למידה עצמית היא אפשרית וחוסכת כסף אך אינה פשוטה. למידה באמצעות קורס היא קלה יותר ומאפשרת לרכז את כל החומר יחד וללמוד בצורה יסודית.