יום רביעי, 15 ביוני 2016

נוהל גילוי מרצון



נוהל גילוי מרצון

גילוי מרצון הינו נוהל שנועד לסייע לבעלי הון לשלם את חובות המס שלהם
רשות המיסים מאפשרת כיום לבעלי הון אשר לא דיווחו בעבר על הכנסותיהם בכדי להימנע מתשלום מיסים, או אשר לא דיווחו כראוי על הכנסותיהם, לשנות את הדיווח, לשלם את חובותיהם ולהימנע מהעמדה לדין בשל עברת העלמת מס חמורה, כל זאת במסגרת נוהל גילוי מרצון




אז מה צריך לדעת על נוהל גילוי מרצון?

·         מהו נוהל גילוי מרצון: נוהל גילוי מרצון הינו נוהל אשר מאפשר לבעלי הון להגיש תיקון לדיווחי המס שביצעו בשנים שעברו, לשלם את החובות שנוצרו להם בשל השגיאות בדיווחים ולהימנע מהעמדה לדין. הנוהל דורש הגשת מסמכים מסוימים והוכחת תום לב, אולם במידה והדבר מתבצע כראוי לא יפתחו הליכים כנגד מגיש הבקשה. בקשות במסגרת הנוהל ניתן להגיש עד לתאריך 30.6.2016

·         האישורים הנדרשים: בכדי להגיש בקשה במסגרת נוהל גילוי מרצון יש להמציא אישורים המעידים על ההכנסות בשנים עליהן אנו מדווחים, אישורים על מקור ההכנסה, הערכות לגבי תשלומי המס ששולמו בשנים אלה וכן כל אישור תומך אשר יחזק את טענת המגיש וישפוך אור על הדברים.
·  
       בקשות עד שני מיליון שקלים: בקשות אלו יוגשו בנוהל מקוצר במסגרת הגשת הדוחות השנתיים הרגילים למס הכנסה, ויועברו לאחר מכן לגורמים הרלוונטיים לשם בחינה.
·  
       בקשות החורגות משני מיליון שקלים: בקשות על סכומים אלו יוגשו לסגן מנהל בכיר במחלקת חקירות ומודיעין של רשות המיסים, אשר יבחן את הבקשות בחינה ראשונית ויעביר אותן להמשך טיפול נוהל גילוי מרצון.
את החובות יש לשלם למס הכנסה עד חמישה עשר ימים מיום הגשת הבקשה. אדם אשר יעמוד בכלל התנאים וישלם את חובותיו בזמן לא יועמד לדין ולא יפתחו כנגדו הליכים משפטיים משום סוג.