יום שלישי, 28 ביוני 2016

נוהל גילוי מרצון החדש



נוהל גילוי מרצון החדש

נוהל גילוי מרצון החדש נועד בכדי לסייע לאלו אשר צריכים לשלם חובות לרשות המיסים

אנשים רבים אינם משלמים את הסכומים הנדרשים על פי חוק בגין הכנסותיהם לרשות המיסים, ונמנעים מתשלום מאוחר יותר של חובות אלו בשל חשש מפני ענישה. נוהל גילוי מרצון החדש מאפשר לאותם אנשים לדווח על הכנסותיהם, לשלם את חובותיהם ולהימנע מהעמדה לדין בשלב מאוחר יותר בגין העלמת מס. 




אז כיצד יש להגיש בקשה במסגרת נוהל גילוי מרצון החדש?

·         תאריך ההגשה: בקשות במסגרת נוהל גילוי מרצון החדש יש להגיש עד לתאריך 30.6.2016, כאשר בקשות אשר יוגשו במועד מאוחר יותר לא יבחנו, ומגישן יועמד לדין על פי החוק.  

·         האישורים הנדרשים בנוהל גילוי מרצון החדש: בקשה במסגרת נוהל גילוי מרצון החדש יש להגיש בצירוף מסמכים המכילים מידע על שנות המס עבורן מוגשת הבקשה, מקור ההכנסה, הוכחות אשר מאמתות את טענות המגיש, פירוט מדויק של היקף הסכום שהושמט ולא דווח, אומדן עבור תשלומי המס וכל מסמך רלוונטי אחר אשר יתמוך בבקשה. 

·         הגשת הבקשה: במידה והנכם מדווחים על הכנסות של עד שני מיליון שקלים, ניתן להגיש את הבקשה במסגרת הדוחות השנתיים אשר מוגשים למס הכנסה, ולאחר מכן היא תעבור לבחינת הגורמים הרלוונטיים. במידה והדיווחים עולים על שני מיליון שקלים, יש להגיש את הבקשה לסגן מנהל בכיר במחלקת חקירות ומודיעין של רשות המיסים, אשר יבחן אותה בחינה ראשונית ויעביר אותה להמשך בדיקה.  

·         תשלום החוב: את החוב לרשות המיסים יש לשלם עד חמישה עשר ימים מיום הגשת הבקשה.
במידה ובקשתכם הוגשה בתום לב, אושרה ושילמתם את החוב עד לזמן הנקוב, לא תועמדו לדין בגין העלמת מס ולא יפתחו נגדכם הליכים פליליים.