יום ראשון, 21 באוקטובר 2012

מרפאת שיניים


מתי ללכת אל מרפאת שיניים ?
פעמים רבות עולה שאלה חשובה מאד - מתי זה הזמן המתאים לפנות אל מרפאת שיניים מקצועית ? האם בעצם צריך לגשת רק כאשר מתעוררת בעיה כל שהיא בחלל הפה המלווה בכאב, דימום או כיוצא באלה, או שאולי יש צורך גם ללכת לטיפולים מונעים מסוימים ? האם צריך לקחת את הילדים למרפאה רק אחרי ששיני החלב נושרות ? האם יש טיפולים אשר כדאי לחכות איתם לגילאים מבוגרים יותר ? החלטנו לתת לכם כמה תשובות לשאלות החשובות שלכם במאמר שלפניכם .

ההשפעה של הטיפול המונע
ראשית, אי אפשר לתאר עד כמה חשוב לפנות אל מרפאת שיניים בשביל טיפול מונע. אולי יותר מכל תחום אחר, התחום של רפואת השיניים מבוסס בראש ובראשונה על טיפול מונע. פניה מוקדמת אל מרפאת שיניים בדי לבצע בדיקות תקופתיות, יוכלו למנוע ביקורים שבהם אתם תצטרכו בעתיד לעבור טיפולים יקרים. את הבדיקה עורכת לרוב שיננית, כאשר במידת הצורך גם רופא שיניים מומחה יערוך את הבדיקה התקופתית ויבדוק האם יש צורך בטיפולים נוספים על פי כל מקרה לגופו .

מתי להביא את הילדים ?
רוב ההורים לוקחים את הילדים שלהם בפעם הראשונה אל מרפאת שיניים בגילאי 6-7. עם זאת, אפשר בהחלט להקדים את הביקור הראשון בתוך מרפאת שיניים כבר כשכל השיניים בוקעות. לא צריך לחכות עד שהילדים מתלוננים על כאב מסוים. כל עוד הילד כבר לומד לצחצח בעצמו את שיניו - כדאי גם לערוך עבורו בדיקות תקופתיות. ההמלצה היא לרוב על ביקור של אחת לחצי שנה במרפאת שיניים מקצועית, כדי שתוכלו לעקוב אחרי מצב השיניים והחניכיים של ילדכם .

ומתי ניגשים לעבור טיפול ?
רוב האנשים ניגשים לעבור טיפול בתוך מרפאת שיניים משתי סיבות - או כאשר הם חשים כאב חד באזור השיניים או החניכיים, או כאשר הם רוצים לטפל בבעיה אסתטית שהתפתחה או צצה לפתע. לעתים, בדיקה תקופתית בתוך מרפאת שיניים תוכל להוביל לטיפול מהיר ויעיל כאשר הבעיה עוד קלה ואיננה מורכבת .