יום ראשון, 2 בינואר 2011

קלפי טארוט


קלפי טארוט: קריאה
יש כל מיני דרכים לקרוא את קלפי הטארוט, כשחלקן מסורתיות יותר וחלקן פחות. אחת מהשיטות הבסיסיות ביותר נקראת s.o.s והיא מתבססת על הצבת שאלת מפתח וייחוס הקלפים הנבחרים לתשובה השאלה. 

במהלך השנים, שני גורמים עיקריים הביאו להשתנות של היחס כלפי קלפי טארוט והקריאה בהם. הראשון הוא האינטרנט, שחשף את הטארוט בפני מיליוני אנשים והביא ליצירת תוכנות וטכנולוגיות קריאה אחרות. הגורם השני הוא  העידן החדש (ניו אייג') שהביא אנשים להשתמש בקלפים לקריאת חוזקות וחולשות ולאו דווקא לבירור העתיד.

קלפי טארוט: הארקנה הבכירה
כל חפיסות הקלפים מכילות 22 קלפים הנקראים הארקנה הגדולה. קלפים אלה מתארים מסע בחייו של אדם שמתחיל ממעמד נמוך ומגיע לרגע ההארה. 
קלפי טארוט

הקלף הראשון בסדרה הוא תמיד קלף השוטה שכביכול מתחיל את המסע שלו, עובר דרך אנשים שמכוונים את דרכו, דרך סיטואציות כאלה ואחרות ולבסוף מגיע לשמש, לגן עדן, להארה. המסלול של קלפי הטארוט הוא סימבולי, והוא כמעין המסלול הנכון שעל אדם לעבור. קלפי הטארוט מראים לנו היכן אנחנו נמצאים בשלבי המסע ומה הקשר שלנו ליסודות היקום שמופעים בארקנה המשנית.



קלפי טארוט: צבעים
אחד הפרמטרים שמעניקים את המשמעות של קלפי טארוט הוא צבעי הרקע של האיורים. צבע הרקע מבהיר לנו האם מדובר בקלף המשדר אופטימיות, פסימיות, מצבים רגשיים כאלה או אחרים ומעניק את האווירה של הקלף כולו. אפור בהיר משדר חוסר ביטחון וחוסר יציבות שמלווה בבלבול, תכלת משדר אופטימיות וזרימה, צהוב משדר שמחה ואור, אדום מסמל תאווה ורכושנות, לבן מסמל טוהר, סגל מצביע על מנהיגות ושליטה, כחול מראה על הגיון רציונאלי חד ובהיר, חום מסמל משפחתיות וקשר חם לאדמה, ירוק מסמן יצירתיות, פריחה ופריון וכסף על אינטואיציות ורגשנות. 

קלפי טארוט: ארבעת האסים
בכל חבילת קלפי טארוט יש ארבע סדרות שמונות 14 קלפים כל אחת, ואס אחד שעומד בראש כל סדרה. באס של סדרת הגביעים מצויר הגביע שמעליו יונה המסמלת באופן סימבולי את הרוחניות והמיסטיקה. סדרת הגביעים כולה מסמלת התחדשות והצלחה רגשית. 

באס של סדרת החרבות נראית יד חזקה שאוחזת בחרב. סדרת החרבות מסמלת את המחשבה, הרציונאל וקור הרוח. באס המטבעות נראית יד יוצאת מעננים ומחזיקה מטבע מוזהב. סדרת המטבעות מתקשרת לעולם הפיננסי ומסמלת הצלחה כלכלית בעבודה. באס של סדרת המטות נראית יד אוחזת מטה איתן. על גבי המוט ניכרים ניצנים קטנים המסמלים הצלחה והתחדשות אנרגטית.