יום שני, 31 בינואר 2011

קו המומחים


קו המומחים

רדיו 103 FM משדר את התוכנית הפופולארית קו המומחים. בתוכנית מתארחים מומחים בתחומים שונים מעולם המיסטיקה אשר עונים לשאלות המאזינים.

עשרות מאזינים מתקשרים אל התוכנית קו המומחים והתור הארוך של המאזינים הנמצאים בעמדת ההמתנה מעיד על הפופולאריות הרבה של התוכנית ועל ההצלחה. במאמר זה נביא כמה דוגמות לשאלות הפולאריות בתוכנית.



 קו המומחים - למה  הכול קורה דווקא לי?

·        ליטל, מאזינה מבאר שבע, התקשרה אל התוכנית קו המומחים וסיפרה על רצף של אירועים "רעים", כהגדרתה, הקורים לה. היא שאלה את המומחה: "למה הכול קורה לי? במה אשמתי? ".

·        המומחה שהתארח בתוכנית השיב לה כי על האירועים בחיי האדם יש להתבונן בראייה כללית. לא לראות כל פרט כעומד בפני עצמו, אלא להבין שכל אירוע הוא חלק מתהליך ארוך, תהליך שיש בו התחלה, אמצע וסוף.

·        גם אם בשלב מסוים של התהליך נראה לך כי הדברים המתרחשים אינם מטיבים אתך, השיב המומחה בתוכנית קו המומחים, יש לאזור סבלנות ולהמתין לסוף התהליך. במקרים רבים מאוד, מה שנראה לנו כרע מתברר בסוף כדבר טוב. על כך אומרים חז"ל, הוסיף המומחה, כי חייב אדם לברך על הרעה כשם שמברך על הטובה כי מתוך הרע צומחת הישועה.





קו המומחים - איך להפוך קושי לאירוע בונה?

דוד, תושב פרדס כץ בבני ברק, התקשר אל המומחה שהתארח בתוכנית קו המומחים ושטח בפני את סגור לבו. הוא סיפר על הקשיים הרבים שאתם הוא מתמודד יום יום ושעה שעה. הוא סיפר על קשיי הפרנסה, על קשייו החברתיים ועל הקושי במציאת בת זוג.

המומחה, אשר התארח בתוכנית קו המומחים, ניחם את דוד והסביר לו כי קושי הוא פעמים רבות הזדמנות להתחלה חדשה ולצמיחה. כאשר אנו נתקלים בקשיים זה הזמן, אמר המומחה, להיערך מחדש, לבחון היטב את הנסיבות, להשכיל ולהוביל שינוי שיביא לצמיחה ולהצלחה.

קשיים הם הזדמנות לבחון את עצמנו במה אנו לא טובים ואיך נוכל לשפר ולהשתפר. הקשיים מנערים אותנו מהשגרה, מציבים לנו אתגר ומחייבים אותנו  לעשות חשבון נפש, להיות טובים יותר ויצירתיים יותר. קושי הוא הזדמנות להצלחה.