יום שישי, 14 באוקטובר 2016

עניים



עניים נמצאים משחר ההיסטוריה בכל חברה. על פי הגדרה מילונית, עני הוא בעל אמצעי מחיה מועטים, דל, רש, אביון. שיטות רבות מנסות למצוא פתרונות לעוני- הסוציאליזם טוען כי על הממשלה לממן כמה שיותר דברים על מנת לדאוג לכל מחסורו של העני, הקפיטליזם טוען שעל ידי שוק חופשי הכסף יחלחל מטה למעמד התחתון. ישנן עוד שיטות, קיצוניות יותר או מתונות יותר, אבל העיקרון מאחוריהן הוא תמיד לנסות ולדאוג למעמד החלש. אם כן, איך נמנעים מלהגיע למעמד תחתון?

כיצד להימנע מלהגיע למצב שאתם עניים
·         חסכו- תמיד משתלם לחסוך. כדאי לכם, בכל משכורת חודשית שתקבלו, להשתדל להניח בין 20% ועד שליש מסך כל המשכורת החודשית שלכם בצד. כך, תוכלו לוודא כי אם חלילה משהו יקרה, כמו חשבונות גבוהים, הוצאה רפואית גדולה או משהו שזקוק לתיקון בבית, יהיה לכם מאיפה לקחת כסף.

·         חשבו רחוק- תמיד שימו לעצמכם מטרות היכן אתם רוצים להיות בעוד שנה, שנתיים, חמש שנים ועשר. חשבו על הצעדים כיצד להגיע לשם. לא טוב לחיות מרגע לרגע, מהיד אל הפה כמו עניים. וודאו כי כאשר אתם חושבים על העתיד, יש לכם תמונה ברורה של מצבכם הכלכלי.




·         עבודה- כמעט ולא תוכלו למצוא עשירים שלא עבדו מימיהם. אלו המאבדים את אושרם במהרה, הם לרוב אלו שלא הרוויחו אותו ביושר. כאשר אתם מוצאים עבודה, וודאו כי יש לכם אופציות להתקדם בה, כי השכר הוגן וכי אתם יודעים שאתם מסוגלים להתקיים בה בכבוד.

טיפ אחרון
השתדלו לדחות סיפוקים. מחקר חדש קובע כי ילדים שיודעים לדחות סיפוקים יהיו במצב כלכלי טוב יותר מילדים שלא. מותר לכם להתפנק, אבל זכרו מה מצבכם הכלכלי מאפשר לכם ומה לא. לא נגזר עליכם להיות עניים לנצח, אפשר לנצח את העוני.