יום ראשון, 23 באוקטובר 2016

DRP התאוששות מאסון



תכנית התאוששות מאסון מבטיחה שרידות עסקית. במונחים מקצועיים נהוג להתייחס לתכנית מן הסוג הזה כ- DRP, אך חשוב יותר לדעת מה היא כוללת בפועל. DRP התאוששות מאסון היא למעשה תכנית שכוללת שורה ארוכה של תהליכים. לצד התהליכים גם מתרחשים מהלכים על בסיס מדיניות מסוימת ומופעלים נהלים שמטרתם לסייע להתאוששות מאסון שמשבית את התשתית הטכנולוגית של ארגונים.

במילים אחרות,
DRP התאוששות מאסון היא למשל הדרך היחידה שבה ארגון גדול יכול להמשיך לפעול לאחר שריפה שפגעה בכל השרתים שלו. השרידות היא גם הדרך היחידה להתאושש מאסון טבע, מצבי חירום שקשורים לאירועי טרור, קריסת בניין, מחיקה מוטעית או מכוונת, הצפה, רעידת אדמה ועוד. DRP התאוששות מאסון נמדדת על פי סטנדרטים מחמירים של בקרת איכות ולעיתים קרובות היא יכולה לעשות את ההבדל בין הישרדות של העסק לבין ירידה לטמיון של מיליוני דולרים.

כיצד מבצעים
DRP התאוששות מאסון?

תהליכי הטמעה של
DRP התאוששות מאסון מבוצעים בפועל במספר שלבים. בשלב הראשון מאפיינים את המוצר או השירות, מגדירים את איומי הייחוס הקונקרטיים ומצביעים על ההבדלים בין קווי המתאר של איומים שונים. בשלב השני גם מבצעים מיפוי וניתוח של הסיכונים ומנסים להבין מה ההשפעה של האיומים על הארגון ועל הפעילות השוטפת.

בשלבים הבאים בוחנים את שרידות התהליכים החיוניים של הארגון. את זה עושים על ידי מיפוי כל התהליכים בארגון והגדרה שלהם כחיוניים, מתן ציונים לפי רשמים של מנהלי המחלקות וכמובן שיתוף פעולה עם אנשי מקצוע מתחומים שונים. בשלב האחרון מספקים המלצות וקובעים תכנית
DRP התאוששות מאסון מסודרת. התכנית הזו עומדת לרשות הארגון בשגרה והיא מופעלת במידת הצורך עם קרות האירוע.